- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دست پر سازمان سینمایی حوزه هنری در دهه فجر/ اتصال دو مجموعه به ناوگان سینمایی کشور، حضور در فجر و پخش مستند «در برابر طوفان»

Hozeh-Fajr

به گزارش سوره سینما [1] ، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به تنوع برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان سینمایی حوزه هنری در این ایام گفت: این سازمان مقارن با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه مبارکه فجر چندین برنامه را تدارک دیده است؛ بهره برداری و بازگشایی دو مجموعه سینمایی در تهران و اصفهان و برنامه ریزی برای میزبانی گسترده از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های سینمایی و ضرورت تسریع روند بازسازی سالن‌ها، خاطرنشان ساخت: طرح کلان «بازسازی، نوسازی و توسعه سالن های سینمایی در سطح کشور» از سوی سازمان سینمایی حوزه هنری به صورت جدی در حال پیگیری است و خوشبختانه، بزودی دو پروژه همزمان با دهه مبارکه فجر بازگشایی می‌شوند.

عشیری با بیان اینکه «سینما بهمن» تهران همزمان با نخستین روز جشنواره فجر میزبان مخاطبان جشنواره خواهد بود اضافه کرد: عملیات بازسازی «سینما بهمن» شامل: دکوراتیو، سالن انتظار، سالن‌ نمایش، کف پوش‌ها، صندلی‌ها و ارتقای سیستم‌های صوتی و تصویری و … صورت گرفته و هفته آینده رسما بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به پروژه بزرگ پردیس سینمایی «چهار باغ» در شهر اصفهان اظهار داشت: عملیات بازسازی، استحکام بخشی و مقاوم سازی سازه‌های پردیس سینمایی «چهار باغ» اصفهان به اتمام رسیده و اواخر بهمن ماه رسما، به ناوگان سینمایی حوزه هنری در سطح کشور متصل می شود.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری خاطرنشان ساخت: پردیس سینمایی «چهار باغ» محصول بازسازی و استحکام‌بخشی و توسعه بر روی پیکره «سینما خانواده» دارای ۴ سالن سینمایی با ظرفیت ۷۸۰ صندلی است که در طبقه نخست آن یک سالن سینمایی با ۴۳۰ صندلی و در طبقه دوم ۲ سالن سینمایی با ظرفیت ۱۳۰ صندلی و یک سالن با ظرفیت ۸۰ صندلی و فضای کتابخانه و نمازخانه و مجهز به سیستم اطفای حریق و سایر امکانات جانبی است.

وی همچنین، از میزبانی سینماهای حوزه هنری در تهران و شهرهای مختلف از مخاطبان بزرگ ترین رویداد سینمایی کشور خبر داد و یادآور شد: حوزه هنری علاوه بر حضور آثارش در بخش مسابقه سودای سیمرغ جشنواره، با هفت سینما و ۱۲سالن سینمایی میزبان جشنواره فجر است؛ ضمن اینکه سینماهای دیگر حوزه در استان‌ها به این جمع اضافه می‌شوند.

به گفته وی: تاکنون، میزبانی مجموعه سالن‌های سینمای آزادی، سینما استقلال، سینما سپیده با دو سالن و مجموعه سینمایی بهمن در تهران، سینما سعدی در شیراز، سنماهای فلسطین و ساحل در اصفهان قطعی شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری همچنین، از آغاز پروژه «استعدادیابی و سوژه یابی کارگاهی» در استان های آذربایجان شرقی و غربی و استان اردبیل در هفته گرامیداشت دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با هدف کشف و شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای در این ایام کلید می‌خورد و روندش به مثابه یک برنامه بلندمدت از سوی سازمان سینمایی ادامه می‌یابد.

عشیری همچنین، از پخش مجموعه مستند «دربرابر طوفان» کار مرکز مستند سوره و از محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری در دهه مبارک فجر یاد کرد و گفت: این مجموعه مستند روایت گر سلطنت محمدرضاشاه پهلوى همراه با صدا و تصاویری که تاکنون ندیده اید از اعماق تاریخ به زودى از شبکه‌هاى سیما پخش می‌شود.