- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نقویان: «در برابر طوفان» اتفاق‌های جزئی زمان پهلوی دوم را روایت می‌کند/ در تاریخ دست نبردیم

naghavian1

به گزارش سوره سینما [1] ، مهدی نقویان تهیه کننده برنامه «در برابر طوفان» گفت: نزدیک به یک سال است که مشغول تحقیق، برنامه‌ریزی و تولید این برنامه مستند هستیم و در حال حاضر مراحل پایانی تدوین و صداگذاری را سپری می‌کنیم.

وی ادامه داد: این برنامه در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای برای یکی از شبکه‌های سیما تولید شده است. این احتمال وجود دارد تا از شبکه مستند یا سه سیما بروی آنتن رود.

این تهیه کننده درباره جزئیات این برنامه و ویژگی‌های اصلی این برنامه مستند نیز عنوان داشت: ساختار این برنامه به شکل مستند است و از تصاویر و فیلم و عکس‌های آرشیوی بسیاری در این اثر استفاده کردیم که تا به حال در صدا و سیما استفاده نشده بود و یکی از ویژگی‌های اصلی کارمان به شمار می‌رود.

وی افزود: «در برابر طوفان» تاریخ سیاسی و اجتماعی پهلوی دوم را از زمانیکه محمدرضا پهلوی به پادشاهی رسید تا زمان انقلاب نشان می‌دهد و اتفاق‌های جزئی را مرور می‌کند. نزدیک به ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است و ما تا به حال درباره پهلوی دوم مستند و برنامه‌ای اینچنینی نداشتیم.

نقویان با اشاره به راوی و نریتور این مستند گفت: راوی «در برابر طوفان» ناصر طهماسب است. در این اثر به اتفاق‌هایی که تا به حال در تاریخ به آنها پرداخته نشده است، می‌پردازیم. مثل کودتای ۲۵ مرداد سال ۳۲ که کمتر رسانه‌ای به آن پرداختند و زمانی که محمدرضا شاه اقدام بعد از ورود متفقین به ایران اقدام به خودکشی کرده بود. در این اثر سعی کردیم تا تحلیلی درباره تاریخ نداشته باشیم و بیشتر روایت کننده بودیم و در تاریخ دست نبردیم.

این کارگردان همچنین درباره نام این مجموعه مستند نیز بیان داشت:‌ زمانی که رضا شاه به جزیره موریس تبعید می‌شد به پسر خود گفت:‌ در برابر طوفان مقاومت نکن بگذار طوفان از تو عبور کند.

از دیگر عوامل این سریال می‌توان به: تهیه کننده و کارگردان مهدی نقویان، تهیه شده در مرکز مستند سوره و مرکز فیلم و نمایش بسیج، تدوینگر حسن جعفری، نویسنده مهدی فیاضی کیا، محقق مسیح نوروزی، مدیر تولید محمدرضا آزادخاطر، گوینده متن ناصر طهماسب، صداگذار پیمان توسلی،گرافیک حامد بارئی تبری،  آرمین گل چوبیان.

مستند «در برابر طوفان» در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای قرار است به مناسبت یوم الله دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن از یکی از شبکه‌های سراسری سیما پخش شود.

منبع: خبرگزاری فارس [2]