- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ویژه برنامه آغاز دهه فجر در شبکه دو/ میراسماعیلی: با شرایط کنونی به فکر ورزش نیستم

basobh

به گزارش سوره سینما [1] ، سهیل سلیمانی تهیه کننده برنامه صبحگاهی شبکه دو سیما در خصوص برنامه فردا گفت: برنامه «باصبح» برای فردا ۱۲بهمن ویژه برنامه ای را تدارک دیده است که از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح با حضور مهمانان و بخش های ویژه روی آنتن شبکه خواهد رفت.

آرش میراسماعیلی مهمان اول امروز برنامه «باصبح» ضمن عرض تسلیت به خانواده های قهرمانان بی ادعا بیان کرد: ای کاش در زمان وقوع این حوادث یاد بگیریم رفتار سنجیده تری داشته باشیم.

او ادامه داد: حقیقت امر این است که لطف خدا همیشه شامل حال من بوده و ۴ مدال از ۵ مدال جهانی متعلق به من است و در آسیایی هنوز رکورددار هستم اما با این وجود جودوی ما روزگار بدی را پشت سر می گذارد، شاید بعد از خداحافظی چند تن از قهرمانانمان ما به این دوران برنگشتیم،  البته استعداد و پتانسیل آن داشتیم.

شباهت های جودو و کشتی چوخه

او افزود: جودو رشته جذابی است، فنون پرتاپی و قانون و قواعد احترام گذاشتن در آن قابل تأمل است؛ اولین چیزی که از این رشته می آموزیم زمین خوردن سپس آموختن فن زدن است. این می تواند یک درس خوب برای زندگی باشد، که فرد بعد از زمین خوردن به راحتی بلند شود. قدرت یک ویژگی ذاتی است که فیزیولوژیک بدن، منطقه و نوع آب و هوا و ژنتیک روی آن تاثیر دارند اما می تواند اکتسابی هم باشد. با علم تمرین از لحاظ بدن سازی، کار با وزنه وکارهای قدرتی  می توان به نیرو اضافه و قدرت را بالا برد.

علاقه به ورزش از کودکی

میراسماعیلی اظهار داشت: ورزش علاقه شخصی من از کودکی بود، از بچگی فیزیک عضلانی خاصی نداشتم، ۱۰ یا ۱۱ ساله بودم که در خرم آباد وارد رشته جودو شدم، کشتی و ژیمناستیک هم کار کردم، علاقه زیادی به کشتی داشتم، تا پایان دوران قهرمانی، کشتی را به صورت حرفه ای با بچه های تیم ملی تمرین می کردم، کشتی آمادگی من را بالا برد. به پسرم سخت نمی گیرم، با هم کشتی می گیریم، پسر داشتن حس خوبی است.

حریف اسرائیلی در المپیک

او تأکید کرد: گاهی تقدیر را نمی توان عوض کرد، جای آن مدال در کلکسیون مدال های من خالی بود اما لطف خدا بود که این مسابقه با کناره گیری، ماندگار شود. دفاع از مظلوم همیشه بهترین مدال است. در المپیک شرایط متفاوتی داشتم سال ۲۰۰۰ با ۱۷ یا ۱۸ سال سن باید مدال می گرفتم. رابطه من با صبح در زمان قهرمانی خوب بود، جزو ورزشکارانی بودم که نباید پرهیز غذایی می کردم، برای هر مسابقه  ۸ تا ۱۰ وزن زیادی کم می کردم. حدود یک سال است که به جز دو سه بار لباس جودو نپوشیده ام، شرایط به گونه ای بوده که مدتی است فکر ورزش هم نیستم!

حواشی این روزهای میر اسماعیلی

میر اسماعیلی بیان کرد: این روزها یک حاشیه سنگین راجع به پست مدیریتی و شورا شنیده می شود، کسانی که به این سطح می رسند با استعداد و هوش خود می توانند در عرصه های دیگر هم خدمت کنند، وقتی امثال آرش میراسماعیلی، هادی ساعی و علیرضا دبیر در خانه خود جایی ندارند و در عوض برخی افراد وابسته ورزش به جایی می رسند، شاهد این جابجایی ها خواهیم بود.

میر اسماعیلی برنامه پنج سال آینده خود را عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی برای پنج سال سخت است، از روزی که از جودو جدا شدم سعی می کنم به بحث های فرهنگی و اخلاقی ورزش در موسسه بپردازم. امیدوارم فردا صبح که از خواب بیدار می شوم بتوانم کار خیر انجام بدهم.

خطا در تمام حیطه های پزشکی

دکتر چلبیان لو ایمپلنتولوژیست مهمان دیگر امروز در ادامه برنامه بیان کرد: در تمامی حیطه های پزشکی و جراحی خطا وجود دارد، تبحر و تجربه پزشک و تسلط در درمان حرف اول را می زند، در ایران رشته تخصصی ایمپلنت وجود ندارد اما دوره های تکمیلی وجود دارد.

طرح لبخند و اصلاح آن

چلبیان لوگفت: اصلاح طرح لبخند، درمانی است که تا جایی که امکان آن وجود داشته باشد زیبایی را از راه اصولی و درمان مناسب به بیمار بازگردانده می گرداند. در این زمینه سه درمان وجود دارد، سفید کردن دندان با قرار دادن موادی با نور یا بدون نور مخصوص، دندان ها در مطب یا منزل در یک یا دو جلسه تا چند درجه روشن تر می شود.روش دوم کامپوزیت ونیرو سومین راه لمینت با پوسته های نازک سرامیکی است.

در پایان برنامه روا ضمن یادآوری برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان درخواست کرد؛ تلویزیون این خبر را پوشش می دهد و شایسته نیست حضور خود برای قدردانی از ایثار این عزیزان را با استفاده نابجا از دوربین تلفن همراه، و در مکان های شلوغ، خدشه دار کنیم .