- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نگاهی به سینمای پس از انقلاب با مروری بر کارنامه جشنواره فیلم فجر

cinema2

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی برنامه «سینما دو» ، در این برنامه طهماسب صلح جو، محمد تقی فهیم و جواد طوسی؛ از فعالان عرصه نقد سینمایی و محمد خزاعی؛ مجری- کارشناس برنامه پیرامون تاثیر پدیده انقلاب اسلامی در سینمای کشور به بحث و تبادل نظر می پردازند.

همچنین این قسمت از برنامه «سینما دو» با توجه به ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی کشور، حاوی گزارش های مختلفی از حال و هوای این روزهای جشنواره سی و پنجم به همراه گفت و گو با فیلمسازان و سینماگران حاضر در این دوره از جشنواره خواهد بود.

«سینما دو» با نگاهی جامعه شناسانه به سینما به نقد آثار این عرصه می پردازد. این برنامه غالبا هر هفته میزبان یک کارگردان مطرح سینمای ایران، یک کارگردان جوان به همراه یک کارشناس و صاحب نظر غالبا جامعه شناس است که پیرامون یکی از آثار اجتماعی کارگردان مدعو در حضور علاقمندان و دانشجویان سینما و تئاتر کشور به بحث و تبادل نظر می پردازند.

گفتنی است این برنامه در ایام برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با استقرار در برج میلاد؛ محل نمایش فیلم برای اهالی رسانه؛ گزارش های ویژه ای را برای علاقمندان به سینما تدارک دیده است.

از عوامل دست اندرکار این برنامه سینمایی می توان به زهرا غزنویان و حامد جلیلوند؛ نویسندگان برنامه،  مجید میر فخرایی؛ طراح دکور، بهزاد عبدی؛ موسیقی متن، مدیرتولید و مجری طرح؛ پیمانه طهماسبی و مشاور رسانه ای؛ مینا مقرب صمدی اشاره کرد.

برنامه «سینما دو» به تهیه کنندگی عباس یداللهی و کارگردانی حمیدرضا معدنچی کاری است از گروه نهادهای اجتماعی که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.