- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کتاب قاب عکس سی و پنجم رونمایی شد/ حیدری: بعد از اختتامیه پاسخگوی همه رسانه‌ها در خصوص داوری‌ها خواهیم بود

ketab-ghabe-aks

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، در حاشیه نشست فیلم «بن بست وثوق» در سالن سعدی برج میلاد، کتاب «قاب عکس سی و پنجم» با حضور دبیر جشنواره رونمایی شد.

محمد حیدری در این نشست، درباره کتاب عکس جشنواره گفت: امسال جشنواره فیلم فجر طی یک فراخوان، بخش عکس را به مراسم اختتامیه آورد. از امسال عکس فیلم‌هایی که در سینمای ایران رقابت می‌کنند، هم مورد بررسی قرار می‌گیرد. به همت کوروش پیرو، کتاب نفیس عکس جشنواره فیلم فجر سی و پنجم چاپ شد و عکاس منتخب هم فردا در مراسم اختتامیه معرفی خواهد شد.

این کتاب عکس نفیس ازآثار هنرمندان عکاس فعال در حوزه سینما  در۱۶۰ صفحه شامل ۱۲۳عکس صحنه و پشت صحنه از ۲۲هنرمند عکاس درقطع بیاضی و مرتبط با فیلم‌های بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره گردآوری شده است.

«قاب سی و پنجم» در واقع دومین کتاب عکس منتخب آثار سینمایی بعد از کتاب «بیست پنج سال عکاسی فیلم» میترا محاسنی است که درسال ۸۲ به چاپ رسید و به عنوان اتفاق ویژه فجر۳۵ می‌تواند راهگشای تولید و انتشار کتاب‌عکس منتخب فیلم‌های ایرانی در آینده جشنواره فیلم فجر باشد.

کتاب «قاب سی وپنجم» به پیشنهاد کورش پیرو؛ دبیر بخش اقلام تبلیغی و با همراهی محمد حیدری؛ دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به چاپ رسیده است.

در ادامه دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به انتقادات و صحبت‌های ساره بیات مبنی بر قرار گرفتن نام او در لیست نامزدهای جشنواره و سپس حذف نامش، توضیح داد: سال گذشته هم مراسم جشن نامزدها را به احترام نامزدها برگزار کردیم. امسال هم  دقیقا دو روز قبل از جشنواره این جشن را ترتیب دادیم و هیچ تفاوتی با سال گذشته نداشت، اما نمی‌دانم چه شده که سال گذشته همه تشکر و تمجید کردند و امسال آن را نقد می‌کنند!

وی ادامه داد:  شب نوزدهم بهمن ماه امسال ساعت ده شب، پس از مشخص شدن نامزدها توسط هیات انتخاب، دست به اعلام اسامی زدیم تا خبر از جای دیگری درز نکند.در ادامه،  به غیر از هنرمندانی هم که نامزد بودند، عده‌ای دیگر را هم دعوت کردیم که در این آئین بپیوندند. هر ساله در جشنواره این حواشی وجود داشته و جزو متن شده است و با احترام به همه رسانه‌ها، متأسفانه کم‌لطفی برخی از دوستان و همکاران سبب می‌شود، بخش‌هایی هم صحبت‌های اینچنینی را فقط خبر کنند.

حیدری تاکید کرد:  بیست و یکم بهمن ماه جلسه نهایی داوران را خواهیم داش و فردا جمع‌بندی نهایی انجام خواهد شد.

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در پایان یادآور شد: بابت صبوری‌های شما ممنون و بابت کاستی‌هایی که در جشنواره امسال دیده‎اید، عذرمی خواهم. ان‌شالله در سال‌های آتی شاهد بر پایی جشنواره با شرایط ، کیفیت و نتیجه بهترباشیم و فیلم‌های جشنواره امسال هم، سال خوبی را برای سینمای ایران رقم بزند. بعد از مراسم اختتامیه حتما یک روز را معین می‌کنیم و پاسخگوی همه رسانه‌ها برای سوالاتشان در خصوص داوری‌ها خواهیم بود.