- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جشنواره فیلم ۱۰۰ با ارزش است/ جوانان فیلم‌ساز ایجاز را از این جشنواره یاد می‌گیرند

rasool-najafian

به گزارش سوره سینما [1] ، این هنرمند پیش‌کسوت در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری با اشاره به ماهیت کلی برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ با موضوع تولید فیلم های ۱۰۰ ثانیه‌ای کوتاه نیز خاطرنشان کرد: این جشنواره برای همه آن‌هایی که به هنر علاقه‌مندند و به‌خصوص برای جوانان راهی برای پیشرفت و همچنین محک زدن خودشان است تا در کمترین زمان ممکن بتوانند حرفشان را بزنند و بهترین پیام را به مخاطبشان منتقل کنند.

وی همچنین با بیان اینکه پیش‌تر چندین دوره به عنوان ناظر در جشنواره «فیلم ۱۰۰» حضور داشته است، گفت: طی مدتی که در این جشنواره‌ها حضور داشتم به نظرم خیلی خوب بودند و بنده به عنوان ناظر رضایت داشتم؛ چرا که معتقدم اساسا برگزاری چنین جشنواره‌هایی به شرطی که تعریفی برای خودشان داشته باشند، بسیار ارزشمند است. دوره‌هایی که به عنوان ناظر حضور داشتم دیدم که از تمام نقاط دور و نزدیک و شهرستان‌ها در این جشنواره حضور داشتند و بیشترشان هم جوانان خوب و با استعداد بودند.

نجفیان سپس به رعایت نکته‌های اخلاقی در فیلم‌های کوتاه و اینکه چطور می‌شود در زمان کوتاه صفات اخلاقی را به مخاطب منتقل کرد، اشاره کرد و اظهار داشت: رعایت نکته‌ای اخلاقی و انتقال آن به مخاطب، در واقع به هنر سازنده بستگی دارد که برای ساخت یک اثر خوب و کوتاه بتواند در ۱۰۰ ثانیه به خلاقیتش مراجعه کند. خوشبختانه نکته های اخلاقی و عاطفی کاملا در آثار رعایت شده بود.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه داد: خاص بودن صرفا ملاک ساخت این گونه آثار نیست و به نظرم هر ایده‌ای می‌تواند داستان یک فیلم کوتاه باشد؛ فقط مهم این است که در ۱۰۰ ثانیه جمع و جور شود و در عین حال بتواند پیامش را به مخاطب برساند. گاهی برخی از فیلم‌های کوتاه به سبب پیام اخلاقی خوب می توانند از یک سریال ۱۰۰ قسمتی هم تاثیرگذارتر باشند. آرزو دارم جشنواره‌هایی مثل جشنواره فیلم ۱۰۰ هرچه بیشتر برگزار شود تا خلاقیت جوانان هم بالاتر برود.

او در خصوص نحوه‌ و شکل نمایش فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای گفت: این گونه آثار همه جا اعم از سینما و تلویزیون می‌توانند استفاده شوند؛ آنچه که مهم است حمایت از این گونه آثار است که امیدوارم بیشتر شود اما در کل به نظر من در تلویزیون می توانند کاربرد موثرتری داشته باشند.

رسول نجفیان در پایان در زمینه جدیدترین کارهایش در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون نیز اعلام کرد: در حال حاضر برای سینما و تئاتر کاری ندارم و یک سری کار برای شاهنامه در تلویزیون در دست دارم که درواقع یک کار نمایشی است و مشغول تمرین هستیم.

گفتنی است یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰، روزهای ۴ تا ۶ اسفند در پردیس سینما آزادی برگزار می شود.