- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سالانه حدود ۱۰۰ نفر از نیروی انتظامی شهید می‌شوند

khoone-khoobe

به گزارش سوره سینما [1] ، سرهنگ دکتر حمیدی فر مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا با اشاره به این مهم گفت: مردم و نیروی انتظای دو حق گردن یک دیگر دارند. حقوقی که مردم بر نیروی انتظامی دارند تامین نظم، امنیت در جامعه است. آحاد نیروی انتظامی تلاششان برای خدمت کردن به مردم به نحو احسنت است.

وی با اعلام آماری از شهدای پلیس نیروی انتظامی گفت: ممکن است در سال حدود ۱۰۰ نفر در نیروی انتظامی شهید شوند. در دگیری‌های مرزی با اشرار و کسانی که به هر دلیلی قصد تجاوز به مرز را دارند سالانه شهدایی را تقدیم می‌کنیم. همچنین در حوزه پلیس راه و راهور به علت سرما، کولاک و حتی تصادفات حین عبور و مرور در جاده‌ها باز هم شهدایی را داشته‌ایم. در حوزه سرقت و نیز در بحران‌ها پلیس‌ها در امان نیستند. ناگفته نماند که در همین راستا دو تا سه برابر همین آمار افرادی هم جانباز می‌شوند.

سرهنگ حمیدی فر در ادامه به همبستگی مردم تاکید کرد و گفت: به هر حال نقش مردم در مشارکت با نیروی انتظامی بسیار مهم است. در ادامه حادثه پلاسکو مردم فهمیدند که باید همراه نیروی انتظامی باشند. امنیت و نظم عمومی یک تولید جمعی است و همه مردم می‌توانند در تامین نظم و امنیت نقش داشته باشند.

مدیر کل مشاوره و مدد کاری اجتماعی ناجا در پایان اظهار داشت: نیروی انتظامی در دهه گذشته در حوزه جامعه محوری و حرکت به سوی مردم نقش بسیار مهمی را ایفا کرده،‌ لذا تعامل با دانشگاه‌ها و تخصصی شدن امور را سری لوحه کار خود قرار داده است. بنا به گفته مقام معظم رهبری کارکنان نیروی انتظامى مجاهدین فی سبیل الله هستند.