- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کودکان در چه سنی می توانند از موبایل استفاده کنند؟

khoone-khoobeh

به گزارش سوره سینما [1]، حبیب میدانچی مجری کارشناس این برنامه در ابتدا عنوان کرد: ما در این قسمت از برنامه تلاشمان بر این است که تضاد میان گذشته‌ای که همواره از آن به خوبی یاد می‌کنیم و معضلات امروزی که افراد در موقعیت‌های مختلف دچارش شده‌اند را بررسی کنیم.

دکتر اسماعیل‌تبار مدرس دانشگاه و روانشناس فرهنگی در پاسخ به این موضوع گفت: در دهه شصت که کشور درگیر جنگ شد آسایش کمتری میان مردم بود ضمن اینکه مردم جامعه ما علاقه چندانی به تجملات و اشرافی گری نداشتند اما همواره حس خوبی در خانواده‌ها بود. بعدها ورود فناوری سایبر موجب شد دیگر دور هم نباشیم زیرا ما در کشورمان تاْخر فرهنگی داریم یعنی فرهنگ استفاده از فناوری بعد از فناوری به کشور ما می آید.

اسماعیل‌تبار ادامه داد: امروزه پدر مادرها زمان کمی برای آموزش به فرزندانشان اختصاص می‌دهند. گرچه کودکان ما باهوش باشند اما به این آموزش نیاز دارند. طبیعاً ما اجازه نمی‌دهیم یک سارق یا تبهکار به خانمان بیاید اما سارق ترین نوع دزد که سارق احساس است را به خلوت خود راه می‌دهیم این عاملی است که موجب سلب آرامش می‌شود و ما در نهایت همین را به فرزندمان انتقال می‌دهیم.

میدانچی در ادامه این سوال را از کارشناس برنامه پرسید که والدین در چه سنی باید تکنولوژى هایى از جنس موبایل را در اختیار کودکان قرار بدهند؟

این روانشناس پاسخ داد: باید با یک شیب ملایم سعی کنیم خودمان را در دنیای سایبر کودکانمان مداخله دهیم. نباید تا قبل از دوره دبیرستان آنها در استفاده از تلکنولوژی فردیت داشته باشند بلکه باید در کنار کل خانواده از فناوری ها استفاده کنند.