- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بیش از ۵۰۰۰ فیلم کوتاه و بلند از سراسر دنیا متقاضی حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر

shojanoori

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر شجاع نوری اضافه کرد: سعی کردیم دامنه فیلم هایی که مورد غفلت جشنواره بوده را روز به روز کمتر کنیم و به جایی برسیم که بتوانیم ادعا کنیم تمام سینمای جهان را پوشش داده‌ایم و می‌خواهیم گزیده آنها را در اختیار مخاطبان جشنواره جهانی بگذاریم. این کار نیاز به زمان و برنامه ریزی زیادی داشت که خوشبختانه توانستیم به نتیجه خوبی برسیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، با ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در دو سایت مهم  film freeway و fest home که ثبت نام فیلم ها درجشنواره های مهم دنیا از طریق آنها صورت می‌گیرد، بیش از  ۵۰۰۰  فیلم بلند و کوتاه برای حضور در جشنواره جهانی فرم تقاضا پر کرده‌اند. همچنین دراین مدت چندصد فیلم نیز ازطریق سایت جشنواره جهانی ثبت نام کردند و متقاضی حضور آثارشان درجشنواره بوده‌اند.

شجاع نوری یادآور شد: این تعداد فیلم‌ها غیر از آثاری است که با جستجوی مشاورین و دست اندرکاران جشنواره در اقصی نقاط دنیا به جشنواره جهانی دعوت شده‌اند.

شجاع نوری افزود: با این وجود بر خلاف سال‌های گذشته که ما جستجو می‌کردیم و فیلم ها را در گوشه‌ای از دنیا شناسایی و به جشنواره دعوت می‌کردیم، این بار حجم عمده شرکت کنندگان در جشنواره، خود تقاضای شرکت و نمایش آثارشان در جشنواره جهانی را داشته‌اند و دعوت از جانب ما نبوده که این اتفاق خوبی است.

سخنگوی سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پایان گفت: خوشبختانه با توجه به حجم بالای متقاضیان و آثاری که امسال به جشنواره رسیده، دستمان بسیار باز است و مشغول انتخاب فیلم‌های خوب هستیم. امیدواریم که جشنواره‌ای پربار به همراه فیلم های جذاب، دیدنی و ارزشمند را شاهد باشیم.

آدرس سایت رسمی  جشنواره  Fajriff.com [2] و  پست الکترونیکی جشنواره film@fajriff.com [3] است.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، ۲۱-۲۸ آوریل ۲۰۱۷ (۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶) در تهران برگزار می شود.