- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نمایش و تقدیر از «ماجرای نیمروز» در حرم مطهر رضوی/ اهدای سیمرغ‌های بلورین به آستان قدس رضوی

majeraye-nimrooz-haram-razavi

به گزارش سوره سینما [1] ، جلسه نمایش و تقدیر از فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» شامگاه چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد. در این همایش که فعالین فرهنگی خراسان رضوی حضور داشتند، سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم، ۵ سیمرغ جشنواره فیلم فجر را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

این اولین بار است که یک فیلم سینمایی در حرم مطهر رضوی، اکران و توفیق دارد سیمرغ های خود را به گنجینه آستان قدس رضوی اهدا نماید.‌

از این ۵ سیمرغ بلورین، سه سیمرغ متعلق به فیلم «ماجرای نیمروز» و دو سیمرغ نیز متعلق به فیلم های «دهلیز» و فیلم «درباره الی» که در دوره های پیشین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین شده بودند، است.

در این مراسم که با همکاری اداره ‌کل‎ روابط‎ عمومی آستان ‌قدس ‎رضوی و جبهه فکری و فرهنگی انقلاب ‎اسلامی برگزار شد از سید محمود رضوی؛ تهیه کننده و محمدحسین مهدویان؛ کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی تجلیل شد.

سید محمود رضوی تهیه کنندگی سه فیلم «ماجرای نیمروز»، «دهلیز» و «درباره الی» را برعهده داشته است و سیمرغ های بلورین این فیلم ها را به موزه حضرت رضا (ع) تقدیم کرد.

mahdavian-insta [2]

به همین مناسب محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» در صفحه اینتساگرام خود نوشت:

«اتفاق تاریخی

برای اولین بار یک فیلم سینمایی در حرم مطهر رضوی اکران شد. امشب فیلم سینمایی «ماجرای نیم‌روز» رو متبرک کردیم به نام نامی امام هشتم (ع). این اولین باره که یک فیلم در حرم امام رضا(ع) به نمایش در می‌آد. ان‌شاالله این شروع خوبی باشه برای اکران موفق فیلم در نوروز نود و شش.

در ضمن سید محمود رضوی پنج سیمرغی رو که برای فیلم‌های «ماجرای نیمروز»، «دهلیز» و «درباره‌ الی» دریافت کرده بود به موزه‌ی آستان قدس رضوی تقدیم کرد‌. این هم اولین باریه که یک جایزه‌ی سینمایی به موزه‌ی آستان قدس سپرده می‌شه.
اواخر اسفند منتظر اکران فیلم در سینماهای کشور باشید.»

لینک دانلود: گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مراسم نمایش و تقدیر از «ماجرای نیمروز» در حرم مطهر رضوی [3]