- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مومنی شریف: چرخه‌ تولید در «باشگاه فیلم سوره» کامل شده است

taghdir-21rooz-0

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ در این دیدار که با حضور عوامل این فیلم صورت گرفت، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت: به شما عوامل فیلم «بیست ویک روز بعد» خداقوت می‌گویم. مسئولیت سنگینی را برعهده داشتید. اما خدا را شکر می‌کنیم که کار به گرمی مورد اقبال مردم قرار گرفته و پسندیده شد.

وی ادامه داد: اعتماد به تیم این فیلم در واقع اعتماد به «باشگاه فیلم سوره» بود.  ما از ابتدا می‌دانستیم که با افراد گمنامی قرار نیست کار کنیم و این تیم مدت‌هاست در حال فیلم‌سازی و تجربه هستند.

وی گفت: محمدرضا خردمندان را از ساخت فیلم‌های کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای می‌شناختیم و از دقت عمل او آگاه بودیم. با ساخت این فیلم؛ «باشگاه فیلم سوره»  چرخه‌ی تولیداتش را تکمیل کرد و توانست از فیلم‌های کوتاه به فیلم بلند برسد.

رییس حوزه‌هنری افزود: از نکات ارزشمند دیگر- حضور عوامل این فیلم در اکران مردمی و دفاعی بود که از فیلم می‌کردند؛ که  این حرکت نشان از صمیمیت موجود میان عوامل فیلم داشت.

taghdir-21rooz-1 [2]

مومنی شریف در بخش دیگری از صحبت خود به اهمیت  ساخت فیلم‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: حوزه هنری همواره از ورود به مسائل اجتماعی نهراسیده اما آنچه که اهمیت دارد این است که به تعریف درستی از فیلم‌های اجتماعی برسیم و بگوییم که فیلم‌های اجتماعی فیلم‌هایی نیستند که فقط از زشتی‌ها و پلشتی‌های موجود در جامعه حرف بزنند.  صرف بیان زشتی‌های موجود در جامعه فضیلت نیست و به سینمای ما کمک نمی‌کند. نباید با نشان دادن زشتی‌ها چهره ای از مردم  و جامعه خود نشان دهیم که دیگر کسی جرات نکند به کشور ما وارد شود.

وی اضافه کرد: اما درعین حال نمی‌توانیم به مسائل اجتماعی بی‌اعتنا باشیم. فیلمسازان این را باید در نظر بگیرند که اگر بدی جامعه را نشان می‌دهند راهکار هم در فیلمشان ارائه دهند و مردم را به زندگی و کشورشان امیدوار کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت:‌ کشور آلمان  بعد از جنگ جهانی دوم به کشوری فلاکت زده تبدیل شده بود اما آنچه که باعث شد دوباره روی پای خود بایستد و از قدرت اقتصادی برخوردار شود امیدی بود که به مردمان این کشور تزریق شد و این امید از راه‌های مختلف  از جمله از طریق سینما به مردم داده شد.

taghdir-21rooz-2 [3]

وی ادامه داد: واقعا هنرسینما تا این اندازه می‌تواند تاثیرگذارباشد واز هویت ملت و مردم دفاع و حراست کند و افق روشن به مردم ارائه بدهد. امیدواریم سینما و هنر و ادبیات کشورمان هم اینگونه عمل کند و رسالت خود ر ا نسبت به شرایط فعلی بشناسد و ما را در رسیدن به قله‌هایی که حقمان است کمک کند.

مومنی شریف همچنین گفت: در حال حاضر فیلم‌های اجتماعی ما تحت تاثیر داستان کوتاه هستند و تنها برشی کوتاه از زندگی مردم را روایت می‌کنند که گاهی این داستان‌ها تنها به درد یک فیلم کوتاه می‌خورند . این در حالی است که فیلم بلند نیاز به داستان کامل دارد و رکن داستان هم شخصیت و واقعه است؛ شخصیت و واقعه‌ای که باید به نحو مطلوب در سیر داستان فیلم مطرح شوند و به بلوغ برسند.

وی با اشاره به فیلم «بیست و یک روز بعد»  عنوان کرد: خوشبختانه این فیلم  برای مخاطب خود داستان تعریف می‌کند و جریان زندگی در این فیلم کاملا قابل لمس است.  فیلم با بیان سختی و رنج در انتها به امید می‌رسد و نشان می‌دهد که بعد از هر سختی آسانی حاصل می‌شود.

در این مراسم محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری گفت :این‌گونه نبوده که حوزه هنری به تنهایی ریسک ساخت این فیلم را برعهده بگیرد. بلکه محمدرضا شفاه هم ظرفیت اعتماد را داشت و ما می‌دانستیم با چه گروهی قرار است کار کنیم. گروهی که علاوه بر انگیزه و توانایی بالا، ادب کاری داشتند و می‌دانستند چگونه از تجربه بزرگترها بهره ببرند.

taghdir-21rooz-3 [4]

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری  ادامه داد: من از آقای اصلاح و زاهدی تشکر می‌کنم که در شرایط فعلی سینما با سختی‌های موجود پای این کار آبروی خود را گذاشتند و ایستادند و تلاش کردند.امیدواریم حوزه هنری هر سال بتواند چند فیلم با کارگردانان فیلم اولی خوب کار کند.

محمدرضا شفاه تهیه کننده این پروژه نیز گفت: با همکاری دوستان اواخر بهار ساخت این فیلم را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه مجموعه فیلم «بیست و یک روز بعد» چندین نفر از عوامل اصلی اولین کارشان را در سینما تجربه می‌کردند گفت: بیشتر نهادها و ارگانها فقط حرف حمایت از جوانان را سر می‌دهند ولی فقط در حرف باقی می‌مانند اما حوزه هنری با قدرت حمایت از جوانان را انجام داد و پای‌شان ایستاد. امیدواریم هرچه برکت از این فیلم است ابتدا شامل خود حوزه هنری شود. ما قدردان این زحمات هستیم و خواهیم بود.

همچنین محمدرضا خردمندان با بیان اینکه فیلم نامه فیلم «بیست و یک روز بعد» با احسان ثقفی هفت بار بازنویسی کردیم گفت: در تمام سال‌های فعالیتم تلاشم این بوده که در فیلم‌هایم حرفی برای گفتن داشته باشم و هدفم فقط ساختن فیلم نباشد.

وی با بیان اینکه «بیست و یک روز بعد» تجربه کاری متفاوتی در کارنامه من بود ادامه داد: وقتی فیلم در پردیس ملت برای اولین بار نمایش داده شد انرژی زیادی از مردم گرفتیم؛ مردم از دیدن فیلم حالشان خوب بود و این حال خوب را به ما انتقال می‌دادند و به ما تبریک می‌گفتند. این برای ما بسیار جای خوشحالی داشت.

taghdir-21rooz-4 [5]

رضا اصلاح، ناظر پروژه نیز گفت: خوشحالیم حوزه هنری به جوانان کمک کرد تا فیلم سالم بسازند . مردم بزرگترین قاضی و داور هستند. در جشنواره مردم با فیلم ارتباط خوبی برقرار کردند. از آقای حمزه زاده  و ریاست حوزه تشکر می‌کنیم که به جوانان اعتماد کردند تا بتوانند فیلم  اولشان را بسازند.

ابراهیم زاهدی فر، مدیر تولید فیلم گفت: موفقیت این فیلم از پیش قابل پیش بینی بود؛ عزممان را جزم کرده بودیم که فیلم خوبی بسازیم. به حواشی جشنواره فیلم فجر نباید توجه کرد. اهمیت جشنواره به انقلاب و شکوه آن  است.

بر پایه این گزارش در این مراسم از عوامل فیلم «بیست و یک روز بعد» قدردانی به عمل آمد. محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم . محمدرضا اصلاح (مشاور تهیه کننده) سیدمحمدرضا خردمندان. احسان ثقفی. مهدی قربانی. سید علی طباطبایی نژاد. هدی مویینی. ابراهیم زاهدی فر ( مدیر تولید) از حاضران در این نشست بودند که هر یک نکاتی درباره‌ی فیلم گفتند.

همچنین یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری و جواد سمنانی رئیس دفتر حوزه ریاست حوزه هنری در این مراسم حضور حضور داشتند.