- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پژمان بازغی: شکل‌گیری ایده در فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای مهم است

bazeghi-100

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰؛ این هنرمند سینما با بیان اینکه سه دوره قبل در جشنواره فیلم ۱۰۰ شرکت کرده و تجربه ساخت آثار کوتاه را دارد، خاطرنشان کرد: در این جشنواره شرکت کرده‌ام و به نظرم جشنواره مفیدی آمد. به اعتقاد من اصولاً هر جشنواره‌ای در رابطه با سینما و هنر نمایش و حتی تلویزیون نیز باعث رشد می‌شود. به هرحال همکاران ما هم در چنین جشنواره‌هایی کارهای یکدیگر را می بینند و ایده می گیرند؛ بنابراین فکر می کنم اتفاق خوبی در عرصه هنر است.

او در عین حال تأکید کرد: جشنواره فیلم ۱۰۰ باید تخصصی‌تر شود و آثاری که به جشنواره ارائه می‌شوند حتما باید شرایط یک فیلم را داشته باشند و صرفا به این بسنده نشود که در ۱۰۰ ثانیه یک داستان را روایت کنند؛ چراکه مهم تاثیرگذاری بر مخاطب و دیده شدن فیلم است.

وی همچنین در زمینه ایده پردازی فیلم های کوتاه و اینکه فکر می کند چه ایده هایی مناسب چنین آثاری هستند، گفت: به نظرم فقط ایده نمی تواند به فیلم تبدیل شود بلکه شکل‌گیری ایده مهم است و این طور نیست که ما هر ایده‌ای را در ۱۰۰ ثانیه بتوانیم به یک فیلم تبدیل کنیم.

بازغی در ادامه درباره ضرورت نکته‌ها و صفات اخلاقی در فیلم‌های کوتاه اظهار کرد: راستش خیلی نمی‌شود انتظار داشت این گونه آثار نکات اخلاقی حتما به همراه داشته باشند؛ به دلیل اینکه اساسا رسالت فیلم با کتاب تفاوت دارد و فیلم پیام دیگری برای مخاطب دارد طبعا موضوعاتش هم فرق می‌کند. بنابراین فکر نمی کنم فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه ای الزاما باید پیامی برای مخاطب داشته باشند.

این هنرمند سپس پیشنهاد داد: من شخصا موافق صددرصد جشنواره فیلم ۱۰۰ هستم و معتقدم در این زمینه برگزارکنندگان بیشتر درگیر ماجرا هستند و می‌توانند پیشنهادهای خوبی برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره داشته باشند. امیدوارم جشنواره امسال موفق‌تر از سال قبل باشد.

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰، جمعه ۶ اسفند در پنالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.