- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سیاست باشگاه، تولید فیلم‌های جذاب و شریف برای خانواده‌هاست

shafah-1

محمدرضا شفاه مدیرعامل «باشگاه فیلم سوره» در گفت و گو با سوره سینما [1] بیان کرد: در سال ۹۵ مهمترین هدف این باشگاه ساخت فیلم سینمایی بود و بنای قطعی ما این بود که در سینمای حرفه ای کار قابل ارائه ای تحویل دهیم.

وی با اشاره به اینکه فیلم «بیست و یک روز بعد» مهمترین برنامه ما بود که به لطف خدا به سرانجام رسید ادامه داد: وظیفه اصلی باشگاه فیلم سوره حمایت از جوانانی است که به صورت جدی در سینما فعالیت می کنند و کسانی که پیشتر کارگردانی فیلم کوتاه انجام داده باشند که محمدرضا خردمندان یکی از جوانان این باشگاه بود که سالها در عرصه فیلم کوتاه در باشگاه سوره کار کرده بود.

شفاه گفت: نزدیک به سه سال روی فیلم نامه «بیست و یک روز بعد» وقت گذاشتیم که یکسال خردمندان به تنهایی طرح فیلم نامه را می نوشت و  دو سال در باشگاه او و احسان ثقفی مشترکا روی فیلم نامه کار کردند و در سال ۹۵ نزدیک به ده بار بازنویسی فیلم نامه انجام شد و حتی روزهای پیش تولید هم روتوش فیلم نامه انجام می شد و بازخورد می گرفتیم تا اینکه پروژه به تولید رسید.

وی ادامه داد: این فیلم یکی از سخت ترین پروژه های سینمایی به لحاظ تولید بود؛ تعدد لوکیشن و بازی گرفتن از نوجوانان فیلم سختی کار را به مراتب دشوار می کرد اما حضور عوامل حرفه ای در این فیلم سختی های کار را برای ما آسان می کرد و خدا را شکر که فیلم با استقبال مخاطب همراه شد.

21rooz-2 [2]

مدیر عامل «باشگاه فیلم سوره» به صحبت‌هایش افزود: حدس می زنم فیلم «بیست و یک روز بعد» در جشنواره های داخلی و خارجی با استقبال خوبی مواجه شود این نکته ای بود که رابطین جشنواره به ما اطلاع دادند و از این بابت ابراز خوشحالی کردند.

شفاه در بخش دیگری از صحبت خود گفت: باشگاه کنار تولید این فیلم بر مسئولیت اصلی خود یعنی توانمند سازی نیروی جوان هم  تاکید داشت؛ به همین منظور کارگاه تجربه با نام «کات» را در سال ۹۵ تثبیت کردیم و کلیه فعالیت های توانمند سازی در دل این کارگاه انجام شد؛در کنار آن باشگاه سوره تولیدات فیلم کوتاه، نماهنگ و فعالیت های تلویزیونی خود را هم در سال ۹۵ پیگیری کرد .

وی همچنین گفت: ابتدای سال ۹۵ «باشگاه فیلم سوره» با دو اتفاق مهم روبرو شد؛ اول رونمایی از تیزر کتاب «رویای نیمه شب» به کارگردانی عباسی که در جشنواره عمار جایزه بهترین تیزر را دریافت کرد، همچنین نماهنگ «ارغوان» که ابتدای سال توسط مهدیارعقابی ساخته شد و این فیلم هم مورد توجه مردم و هم مورد توجه شخص مقام معظم رهبری قرار گرفت.

این مدیر به صحبت‌هایش افزود: همچنین نماهنگ «ایستاده ایم۲» یکی از پروژهایی بزرگی بود که تولید این فیلم از انتهای سال ۹۳ شروع کردیم و با سختی ها و پیچیدگیهای خاص؛ بزرگترین نماهنگ به لحاظ پروداکشن و تولید تصویری باشکوه از موضوع ایرباس ایرانی ساختیم که  این فیلم از ما انرژی زیادی ما گرفت، این فیلم با کمک حوزه هنری به سرانجام رسید و در مراسم رونمایی این فیلم اتفاقات خوبی افتاد.

شفاه همچنین به برنامه های سال آینده این باشگاه اشاره کرد و گفت: برای سال آینده در فضای حرفه‌ای حضور پررنگ‌تری خواهیم داشت و تعداد آثار بیشتری با کیفیت بالا منتشر می کنیم. سیاست کلی «باشگاه فیلم سوره» علی رغم تولید آثاری با مضمون و موضوع شریف و برای خانواده‌ها، ساخت محصولی است که برای بیننده جذاب باشد و آنها را به دیدن ترغیب کند و بتوانند گیشه مناسب بدست بیاورند.