- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ارتباط هنرمندان و جامعه پزشکی، کیفیت خدمت‌رسانی به مردم را افزایش می‌دهد

jashnvare-farhangi

به گزارش سوره سینما [1] ، سلما سلامتی عضو هیات انتخاب بخش نمایشنامه‌نویسی هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت به ستاد خبری این جشنواره گفت: ایده زمینه‌سازی برای ارتباط دانشجویان علوم پزشکی با هنر و فرهنگ جالب است. پزشکان و پرستاران ارتباطی تنگاتنگ با جامعه و افراد مختلف دارند و اگر با هنر آشنا شوند و مقوله فرهنگ برایشان جدی شود در شغلشان و نحوه ارتباط با بیماران نقش پررنگی دارد.

او ادامه داد: همانطور که پزشکی و پرستاری تخصص محسوب می‌شود، نمایشنامه‌نویسی هم حیطه‌ای کاملا تخصصی است و کسی که می‌خواهد به سراغ نمایشنامه‌نویسی برود باید بداند به سراغ شغل دوم بسیار جدی و سختی رفته است. همانطور که اگر یک نمایشنامه نویس بخواهد به سراغ رشته‌های علوم پزشکی برود باید درس خوانده و با جدیت تلاش کند تا به هدفش برسد.

سلامتی با اشاره به نیاز بحث آموزش برای دانشجویان گفت: بعضی از متن‌هایی که خواندیم توسط افراد غیر حرفه‌ای نوشته شده بود و مشکلاتی داشتند. البته در بین آثار کارهای خوب هم دیده می‌شد، اما در کل شرکت کنندگان در این جشنواره نیازمند آموزش هستند. آموزش تخصصی می‌تواند کیفیت آثار دوره‌های بعدی را بهتر کند.

سلامتی درباره کیفیت آثار راه یافته به بخش مسابقه گفت: آثاری که به عنوان منتخب به بخش مسابقه راه پیدا کردند آثار خوبی بودند و مشخص بود نویسندگان نمایشنامه‌نویسی را تا حدی آموخته‌اند و قبلا در این زمینه تجربه داشته‌اند. افرادی که آثارشان انتخاب شد در آینده هم می‌توانند در صورت تلاش وارد دنیای حرفه‌ای تئاتر شوند و چشم انداز روشنی برایشان در این زمینه می‌توان دید.

این نمایشنامه‌نویس آسیب شناسی هر جشنواره را جزو کارهای لازم دانست و عنوان کرد: کلیت این جشنواره برایم خیلی جالب است و بخصوص وقتی متوجه گستردگی آن شدم قضیه برایم جذاب تر و جدی هم شد. اما این جشنواره مانند همه رویدادهای فرهنگی و هنری باید آسیب شناسی شود تا این هزینه، سرمایه و وقت خدای ناکرده هدر نرود.

او گفت: در کل رویکرد جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت را دوست دارم و آن را حرکتی قابل تقدیر می‌دانم و امیدوارم شاهد اتفاق‌ها و نتایج خوبی در این دوره باشیم.

هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت از ۲۵ فروردین تا اول اردیبهشت ماه امسال در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود. برای اطلاع از اخبار این رویداد به سایت آن festivalf.ir [2] مراجعه کنید.