- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پردیس سینمایی «چهارباغ» اصفهان از سینماهای حوزه هنری به صورت رسمی افتتاح می‌شود

4bagh1

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، این سینما به شکل پردیس سینمایی با مدرن‌ترین امکانات سینمایی باز سازی شده و در نمای خارجی و داخلی آن معماری ایرانی مدنظر بوده است.

پردیس سینمایی «چهارباغ» مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار، نمازخانه، کتابخانه و کتابفروشی و دیگر امکانات سینماهای مدرن است. این سینما پیش از این تک سالنه و در کل دارای ظرفیت ۴۶۰ نفر بوده است که دربازسازی به شکل پردیس سینمایی چهار سالنه درآمده و تعداد صندلی‌های این سینما به ۷۸۰ مورد افزایش یافته است.

روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اعلام اینکه سالن اصلی سینما ۴۳۰ نفر ظرفیت دارد، گفت: این پردیس سینمایی دارای دو سالن ۱۳۰ و ۱۴۰ نفره و یک سالن ۸۰ نفره نیز هست که هرکدام از این سالن های سینمایی دارای نام هایی برگرفته از پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و به اسم های نقش جهان، چهارسو، شیخ بهایی و عالی قاپو نامگذاری شده است.

4bagh2 [2]

همچنین، پردیس سینمایی «چهارباغ» طی بازه زمانی ۵ ماهه بازسازی شد و بیشترین زمان (۶۰ روز) صرف مقاوم‌سازی بنا شده است که از مهم‌ترین بخش‌ کار بازسازی سینماها محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است، بازسازی، استحکام بخشی و مقاوم سازی سازه‌های پردیس سینمایی «چهار باغ» اصفهان به اتمام رسیده و ۲۶ فرورودین، رسما به ناوگان سینمایی حوزه هنری در سطح کشور متصل می شود.