سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب
رئیس حوزه هنری استان لرستان خبر داد:

تولید چهار عنوان فیلم کوتاه و مستند در حوزه هنری استان لرستان

omidi-poor

رئیس حوزه هنری استان لرستان از تولید چهار عنوان فیلم کوتاه و مستند در سال گذشته خبر داد.

محمدحسین امیدی پور در گفت و گو با سوره سینما در مورد فعالیت های سینمایی این استان گفت: در سال گذشته حوزه هنری استان لرستان دو فیلم کوتاه انیمیشن با عناوین «آسمان و دریا» و «غفلت» را تولید کرد. همچنین فیلم های مستند نیمه بلند «آسمان خاکی» و ایرانیان هم از دیگر فعالیت های سینمایی این استان به شمار می رود.

وی افزود: فیلم کوتاه انیمیشن «آسمان و دریا» به کارگردانی نسیم عینی با موضوع هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو متجاوز آمریکایی ساخته شده و همچنین «غفلت» عنوان فیلم کوتاه انیمیشن دیگری است به کارگردانی سارا علیزاده با موضوع اجتماعی که به صورت ترکیبی سه بعدی و دوبعدی ساخته شده است.

امیدی پور با بیان اینکه این انیمیشن ها درجشنواره های مختلف سینمایی شرکت می کند گفت: جشنواره فیلم دینی رویش، جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای ،جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره ای تحت عنوان استکبارستیزی مهمترین جشنواره هایی هستند که این دوفیلم فرم شرکت در آنها را پر خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری استان لرستان در ادامه گفت: این استان دو فیلم مستند نیمه بلند هم تولید کرده است؛«آسمان خاکی» به کارگردانی سید غلامرضا نعمت پور با موضوع جنگ شهرها در دفاع مقدس با محوریت بمباران های شهر خرم آباد است.

وی گفت: همچنین فیلم مستند «ایرانیان» ساخته ناصر ناصرپور با موضوع ایران هراسی در سینمای غرب که بر مبنای نقد و بررسی و پژوهش پیرامون آثار اقتباس شده از نمایشنامه ایرانیان نوشته تراژدی نویس یونانی اشیل است که در سالهای اخیر بر مبنای این نمایشنامه فیلم سینمایی۳۰۰و آثار نمایشی دیگری در جهت ایران هراسی در سینمای غرب تولید شده است. ما در این مستند سعی کردیم اعتبار تاریخی این موضوع را به چالش بکشیم.

وی ادامه داد: ناصر پور یکی از کارگردانان جوان و مستعدی است که چند جایزه معتبر سینمایی از جمله فجر و سینماحقیقت را در کارنامه خود دارد.

رئیس حوزه هنری استان لرستان در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به اینکه جوانان در این استان از توانایی و استعداد بالایی در جهت خلق آثار هنری برخوردار هستند گفت: اما این جوانان دسترسی به امکانات روز سینمایی ندارند و شما می دانید که تجهیزات سینمایی همچون دوربین های پیشرفته در کیفیت و ساخت تولید یک فیلم  نقش مهمی دارد.حال آنکه تجهیزات سینمایی این استان بسیار قدیمی است.

وی ادامه داد:  نکته مهم دیگر اینکه جوانان برای ساخت فیلم هایشان اعم از مستند یا کوتاه و انیمیشن باید تهیه کننده داشته باشند؛ به عنوان مثال اگر ما از فیلم مستند آقای ناصرپور حمایت نمی کردیم خودشان به تنهایی نمی توانستند این فیلم را بسازند. در نتیجه تقویت بنیه مالی  و شناسایی استعدادها باعث می شود که ما از جوانان با استعداد بیشتری در جهت ساخت فیلم های خوبشان حمایت کنیم و به تقویت جریان فیلمسازی کنیم.

امیدی پور گفت: سابقه  تاسیس دانشگاه لرستان به پیش از انقلاب اسلامی بر می گردد اما این دانشگاه دپارتمان هنر ندارد و تئاتر ؛ نمایش و سینما در این دانشگاه تدریس نمی شود و فعالیت هنرجویان و تحصیلاتشان محدود و آن هم به دفاتر انجمن سینمای جوان استان وابسته است.

وی در انتها گفت: امیدواریم به استان لرستان در جهت توسعه دانشگاه ،تقویت بنیه مالی و تجهیزات سینمایی نگاه جدی تری شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>