- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

زرین‌دست: «کلید شکسته» بهترین فیلم کیمیایی خواهد شد

2-1-201353205335

علیرضا زرین‌دست فیلمبردار سینمای ایران با اشاره به کیفیت بالای فیلمنامه سینمایی «کلید شکسته» تأکید کرد این فیلم یکی از بهترین‌های مسعود کیمیایی خواهد شد.

علیرضا زرین‌دست درباره همکاری‌اش با مسعود کیمیایی در فیلم سینمایی «کلید شکسته» به سوره سینما گفت: با آقای کیمیایی ملاقاتی داشتم. با هم لوکیشن‌های فیلم را دیدیم. البته هنوز قرداد نبسته‌ایم. خوشحالم که بار دیگر با کیمیایی همکاری می‌کنم. همکاری‌های مشترک قبلی برای من خاطره هایی باارزش هستند

وی افزود: حال و هوای این فیلم با فیلم‌های دیگر کیمیایی فرق می‌کند. «کلید شکسته» یکی از بهترین‌ فیلم‌های کیمیایی خواهد شد. هیچوقت به این صراحت راجع به فیلمنامه‌های کیمیایی نگفته‌ام که بهترین است. مضمونش اجتماعی است. شخصیت‌ها پرکشش و جذاب پرورانده شده‌اند. اینطور نیست که کارگر لمپنی را ببینیم که در انتهای فیلم پروفسور شود. یک فیلمنامه یکدست و فوق‌العاده جذاب در این فیلم وجود دارد.

وی افزود: یادم هست وقتی فیلمنامه‌های »حکم» و «رییس» را خواندم یک هفته‌ای از دیدن کیمیایی پرهیز می‌کردم و رویم نمی‌شد بگویم که فیلمنامه خوبی نیست. اما وقتی «کلید شکسته» را خواندم اصلا نتوانستم آن را زمین بگذارم. به لحاظ نوشتاری خیلی قوی است. به کیمیایی گفتم: نمی‌دانم در چه حال و هوایی این فیلمنامه را نوشته‌ای که اینطور از آب درآمده است. مطمئنم یکی از بهترین فیلم‌های کیمیایی ساخته خواهد شد.

علیرضا زرین دست فیلمبرداری فیلم های سینمایی «آتش بس»، «ملکه»، «پسر آدم، دختر حوا»، «سوپراستار» و … را در کارنامه دارد. مسعود کیمیایی پیشتر در فیلم‌های «حکم»، «ضیافت» و «خط قرمز» با زرین دست همکاری کرده است.