سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ مرداد ۱۳۹۶ در ۹:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب

خانه تئاتر ایران اولین حامی رسمی سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس شد

sampoziom theatre

خانه تئاتر و انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر حمایت رسمی خود را از سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس اعلام کردند.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه‌ای سمپوزیوم، اصغر همت مدیر عامل خانه تئاتر ایران و اکبر جلیلی رییس سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس به منظور ایجاد، گسترش، هم‌فکری و همکاری‌های فی‌مابین وهمچنین تدوین و تدقیق نگاه آکادمیک بر طراحی صحنه‌ و لباس سلیقه‌ای حاکم و نیز تلاش برای رسیدن به یک نگـاه علمی و اندیشه‌ای در طراحی صحنه و لباس یک اثر نمایشی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

در این نشست که در محل خانه تئاتر برگزار شد جلیلی با اشاره به اهداف سمپوزیوم گفت: با توجه به اینکه سال گذشته و در دوره ی اول برخی از نهادها و ارگان ها قول همکاری داده بودند، خانه‌ی تئاتر از سمپوزیوم حمایت کرد و به عنوان اولین حامی رسمی پیشگام کنار ما بودند ، در این تفاهم ما بر عملکرد رو به جلو و با کیفیت سمپوزیوم و تبادل اطلاعات با خانه تئاتر تاکید خواهیم داشت.

اصغر همت نیز  در این جلسه اظهار داشت: این اتفاق گامی بزرگ و حرکتی قابل ستایش است و خانه تئاتر در حد توان از این رخداد فرهنگی حمایت خواهد کرد.

در ادامه فریبرز قربان‌زاده رئیس شورای مرکزی انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر ضمن تاکید بر لزوم حمایت سازمان ها و نهادهای ذیربط این رخداد فرهنگی و هنری را شایسته تقدیر دانسته و بیان نمودند این حرکت علمی پژوهشی و حمایت از این اتفاق جزئی از برنامه های انجمن طراحان است و ما می خواهیم که اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

رئیس سمپوزیوم در پایان افزود: ما با انجمن طراحان فیلم خانه‌ سینما نیز صحبت هایی داشته ایم و امیدواریم که هرچه زودتر بتوانیم با این انجمن نیز به تفاهم برسیم.

جلیلی در پایان با بیان این نکته که ما  در حال تجربه‌ یک فرآیند کاملا مستقل هستیم، از تمامی علاقمندان و نهادهایی که می‌توانند در ادامه‌ راه جهت ارتقای سمپوزیوم همیار و همکار ما باشند دعوت به همکاری کرد.

سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران دوره دوم خود را با رویکرد سینما و تئاتر برگزار خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>