- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

محمد مسعود: توقف «سرزمین کهن» هزار و یک دلیل دارد

sarzamine-kohan

تهیه‌کننده مجموعه «سرزمین کهن» وضعیت تولید و پخش این سریال را مبهم و نامعلوم دانست.

 سوره سینما- تولید سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی از سال ۸۷ شروع شد و فاز اول تصویربرداری آن به پایان رسید، بعد از وقفه‌ای چند ماهه فاز دوم تولید این سریال شروع شد و پس از مدتی تصویربرداری متوقف شد. وضعیت پخش و تولید فاز پایانی این سریال مشخص نیست.

محمد مسعود تهیه کننده سریال «سرزمین کهن» به سوره سینما گفت: تکلیف تولید فاز سوم اصلا مشخص نیست و ما همچنان مشغول مذاکره با تلویزیون برای شروع تولید باقیمانده این سریال هستیم. حدود دو سوم از سریال آماده پخش شده و به علت روشن نشدن تکلیف ادامه تولید در نوبت پخش تلویزیون قرار نگرفته است.

وی درباره دلایل توقف این سریال و جلوگیری از تولید دوباره آن گفت: بلاتکلیفی وضعیت این سریال به هزارو یک دلیل برمی‌گردد که واقعا برای خود ما هم اولویت این دلایل واضح و مشخص نیست. چیزی که مشخص است ما این سریال را در اولویت کاری داریم و همچنان در حال مذاکره برای ادامه کار هستیم.

فیلمنامه «سرزمین کهن» را علیرضا طالب‌زاده نوشته که پیش از این در سریال «دوران سرکشی» با کمال تبریزی همکاری کرده بود. این سریال که برای پخش از شبکه سه سیما تولید می شود روایتگر داستانی است که از سال ۱۳۲۰ آغاز می‌شود و تا ۲۹ بهمن ۱۳۵۷ ادامه پیدا می‌کند و در هر فاز مقطعی از تاریخ معاصر ایران به تصویر درمی آید. در فاز سه این سریال اتفاقات سال‌های ۱۳۵۴ تا بهمن ۱۳۵۷ تحلیل می‌شود.

شهاب حسینی، نیکی کریمی، محسن تنابنده، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، شبنم قلی‌خانی، حسین محجوب و محمدرضا فروتن، میترا حجار، ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، الهام حمیدی، پژمان بازغی، پرویز پورحسینی، هنگامه قاضیانی، امیر آقایی و بیتا فرهی و … در این سریال مقابل دوربین تبریزی رفته اند.

کمال تبریزی پیش از این مجموعه‌های «دوران سرکشی» و «شهریار»  و فیلم‌های سینمایی «مارمولک»،«لیلی با من است»،«شیدا» و «همیشه پای یک زن در میان است» را کارگردانی کرده است.