- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

امنیت خاطر نداریم/ سرنوشت بازی‌هایمان معلوم نیست

Gelareh-Abbasi

گلاره عباسی از نبود اطمینان کافی برای منتج به نتیجه شدن یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی و به خصوص تئاتر ابراز نگرانی کرد.

عباسی درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت:  سر هیچ کاری نیستم و آنچه با بازی من در حال پخش است، سریال «مهرآباد» است. در واقع بعد از فیلمی که در جشنواره داشتم؛ «اشیا از آنچه در آینه می بینید، به شما نزدیک ترند» یک فیلم برای ژرژ هاشم‌زاده  بازی کردم که فیلمبرداری آن در اسفندماه  شروع شد و تا عید نوروز امسال ادامه داشت و هفته گذشته هم از تلویزیون پخش شد. آقای هاشم زاده از دستیاران کارگردان و برنامه ریزان با سابقه ماست و من از اینکه با او تجربه همکاری داشتم، خوشحالم. «لبخند خدا» تله فیلم آرام و خوبی بود.

وی در ادامه درباره اینکه در سال ۹۲ هیچ پروژه جدید را شروع نکرده توضیح داد: این روزها همه غیرفعال هستند. زمستان گذشته تا روزهای نخست امسال همه به من می گفتند چقدر پرکار شده ای ، اما از جایی به بعد یک رکود دردناک حاکم شد و اگر بنا باشد فیلمنامه های دریافتی باز هم مثل پیشنهادهای اخیرم باشد، حتی اگر چندین ماه هم طول بکشد، بر سر کار نمی روم. فیلمنامه هایی که یا سر و ته ندارند، یا ساده و تکراری به نظر می رسند. فیلمنامه‌هایی فاقد جذابیت که شاید در طول ماه چندین مورد مشابه آن را از تلویزیون مشاهده کنیم. شاید نویسندگان این کارها تنها به تحویل دادن یک متن و دریافت یک مبلغ اندک برای گذران زندگی اکتفا کرده اند که اوضاع به این شکل شده است.  با این شرایط حتی برای رفع دلتنگی هم نمی توان به سراغ کار رفت. برای تئاتر هم چند پیشنهاد داشته ام، اما فکر اینکه ممکن است چندین ماه تمرین کنم و بعد سالنی برای اجرا پیدا نکنیم یا در بازبینی دچار حذفیات بشود، به علاوه وجود مشکلات شخصی باعث شد زیاد به این عرصه فکر نکنم.

Ashya1 [1]گلاره عباسی در نمایی از فیلم سینمایی «اشیاء…»

این بازیگر سینما در پاسخ به اینکه از دولت آینده چه انتظاراتی دارد، گفت: اطلاعاتم در اندازه ای نیست که بخواهم برای مدیران آینده راهکار ارائه بدهم، اما چیزی که می خواهم بگویم یک معضل کلی است که فکر می کنم می تواند در دستور کار هر مدیری قرار بگیرد. در دو سال اخیر با هر کدام از دوستان و همکارانم که صحبت می کنم یا از تاخیر در پرداخت دستمزدهایشان گلایه دارند و یا از ضعف فیلمنامه ها. این موضوع باعث می شود ما از کاری که دوستش داریم، دور باقی بمانیم. امروز حتی معلوم نیست فیلمی که من در جشنواره بازی کردم، چه زمانی به اکران برسد و یک نوع نبودامنیت خاطر وجود دارد که باعث دلهره است و به نظرم باید هر چه زودتر رفع شود.

گلاره عباسی بازیگر سینما و تلویزیون است و از کارهای  سینمایی او می توان به فیلم «اشیا از آنچه در آینه می بینید، به شما نزدیک ترند» و «یک گزارش واقعی» اشاره کرد.