- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

محسن مومنی‌شریف: شاهد حضور موثر و بیدار هنرمندان در موضوع حماسه ۹دی هستیم

momeni

به گزارش سوره سینما [1]، محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در آیین بازگشایی نمایشگاه پوستر ۹دی به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: مردم عزیز ایران در ۴۰سال اخیر مدام با امتحانات گوناگونی روبه‌رو بوده که به یاری خدا در مواجهه با همه آن‌ها سربلند بودند. اتفاقاتی که در سال ۸۸ به وقوع پیوست دارای پیچیدگی‌های گسترده‌ای بود و به‌درستی فتنه نام گرفت. به لطف خدا و هوشمندی رهبری ارجمند کشورمان با پشتوانه دینی ایشان توانستیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

مومنی‌ با تاکید بر نقش مهم هنرمندان در ۹دی سال ۸۸ گفت: بخشی از هنرمندان کشور نیز به عنوان هموطنانی که در صحنه فعال بودند روشنگری را آغاز کردند. این هنرمندان بیدار بودند و به سرعت نشانه‌های حضور دشمنان کشور را در رویدادهای سال ۸۸ دریافتند، در نتیجه دست به کار شدند. هنرمندان توانمند انقلابی و ارزشمند کشور این کار را پیش از انقلاب اسلامی، همراه با آن و در هشت سال دفاع مقدس نیز در دستور کار خود داشتند.

وی ادامه داد: فتنه مطلبی است که شناختش برای هر کسی امکان‌پذیر نیست. چرا که ظاهر فتنه «حق گونه» است اما در باطن کاملا مخالف حق است. این موضوع را آن‌هایی درک می‌کنند که دارای بینش بلند و اهل بصیرت باشند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با تاکید بر درایت و بصیرت هنرمندان انقلابی و ارزشی در وقایعی همچون ۹دی ۸۸ گفت: هنرمندان کشور ما بسیار هوشمندانه در چنین مواردی عمل می‌کنند. این هوشمندی را در آثار همین نمایشگاه شاهد هستیم.  بسیاری از آثار این رویداد فرهنگی هنری بسیار گویا و شفاف به بیان حماسه بزرگ ۹دی می‌پردازند. خوشبختانه هنرمندان ارزشی و انقلابی نیز در ۹دی سال۸۸ به همراه مردم،  سربلند و سرافراز این دوران را سپری کردند و پس از آن نیز تمام تلاش خود را برای گرامیداشت یاد و خاطره آن به کار گرفتند.

مومنی در مورد نقش هنرهای تجسمی برای تاثیرگذاری درست روی مخاطب افزود: هنرهای تجسمی به عنوان یکی از هنرهای بسیار مهم در برقراری ارتباط با مخاطب، در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن با ارائه مطالب و تاثیرگذاری زیاد به بیان روشنی از حقایق می‌پردازد. هنرمندان این عرصه هنری چشمان تیزبین و نگاه عمیقی به مسائل پیرامون خود و هستی دارند. به این ترتیب توان خلق آثار موفق برای تحول اندیشه هر انسان و جامعه‌ای را دارند.

مومنی حماسه ۹دی را یوم‌الله خواند و گفت: ویژگی ایام‌الله همان مطالبی است که خداوند در آیات قرآن به آن اشاره می‌کند و متذکر گرامیداشت یاد و خاطره روزهایی می‌شود که جمال و جلال خداوند در آن تجلی می‌یابد. روزهایی که به ما درس می‌دهد و باید با بهره‌جویی از آن‌ها به سوی آینده‌ای موفق‌تر گام برداریم. حماسه ۹دی نیز یوم‌الله دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که باید آن را قدر بدانیم.

وی در پایان از حضور فعال و موثر هنرمندان انقلابی حوزه تجسمی در رویدادهای مهم کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: هوشمندی هنرمندان تجسمی در این نمایشگاه موج می‌زند. چرا که با چند نشانه محدود و چند حرکت کوتاه قلم دنیایی از مفاهیم را به نمایش گذاشته و حرف‌های عظیم و ارزشمندی را بیان می‌کنند. این موضوع برای من که در حوزه ادبیات فعالیت می‌کنم شگفت‌انگیز است و همواره از آن لذت می‌برم.

گفتنی است نمایشگاه پوستر حماسه ۹دی تا روز ۲۰ دی ماه همه روزه (به‌غیر از ایام تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری «ابوالفضل عالی» حوزه هنری به نشانی: خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، پذیرای بازدیدکنندگان  است.