- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تئاتری‌ها هم بازیگرند فقط دیده نشده‌اند/ بازی در مجموعه تلویزیونی «بازگشت»

pardis-manoochehri1

پردیس منوچهری که اخیرا فیلم سینمایی «آپاندیس» را روی پرده داشت در گفتگو با سوره سینما [1] بیان کرد: این روزها در مجموعه تلویزیونی «بازگشت» به کارگردانی حسین نمازی در کنار بازیگرانی چون رویا تیموریان، حسین مهری، رضا اکبرپور و … حضور دارم و نقش زنی را ایفا می کنم که همسرش در زندان است و سعی دارد با کمک همکاران خود مشکلش را حل کند.

این بازیگر با اشاره به اینکه این مجموعه در سال آینده روی آنتن خواهد رفت، افزود: بازی در کنار خانم تیموریان تجربه درخشانی بود که از این بابت خوشحالم و تجربه همکاری من با حسین نمازی نیز به سال هایی برمی گردد که من در فیلم های کوتاه این کارگردان حضور داشتم.

وی همچنین درباره بازخوردهایی که بعد از اکران «آپاندیس» دریافت کرده است، اظهار کرد: این فیلم در اکران هایش بازخوردهای خوبی را از طرف تماشاچی و اهالی سینما کسب کرد و احساس می کنم علی رغم تمام موانع، فیلم دیده شد. برای خود من نیز به عنوان اولین کار سینمایی تجربه بزرگی بود ولی احساس کردم از سمت بازیگران، آنطور که باید استقبال نبود گویا ورود یک بازیگر تئاتری به سینما از دید کسانی که همیشه در سینما فعالیت کردند خوشایند نیست.

pardis-manoochehri2 [2]

وی اشاره کرد: گاهی اوقات بچه هایی که سال ها روی صحنه بوده و می خواهند وارد کار تصویر شوند برخوردهایی می بینند که اذیت شان می کند و این درست نیست. به اعتقاد من اگر بین همه بازیگران همبستگی ایجاد شود اتفاقات بهتری می افتد. البته در سال های اخیر اوضاع کمی بهتر شده اما باید فضا بازتر باشد تا در بازیگری شاهد تجربه های بهتری باشیم.

پردیس منوچهری در پاسخ به اینکه چرا بسیاری از بازیگران برعکس این مثال آزارشان می دهد، عنوان کرد: کسانی که سینما کار می کنند دنیای متفاوتی با بچه های تئاتری دارند. هر بازیگری اگر درست کار کند در همه مدیوم ها باید امکان حضور داشته باشد اما گاهی می بینیم افرادی که هیچ سررشته ای از صحنه و نمایش ندارند صرفا بخاطر گیشه در تئاتر حضور میابند و این اصلا پسندیده نیست ولی اگر کیفیت کار خود را بشناسند اتفاقا خیلی هم خوب است که بازیگران سینما، صحنه را هم تجربه کنند.

pardis-manoochehri3 [3]

وی ادامه داد: تئاتری ها به تلویزیون راحت تر وارد می شوند تا سینما اما تلاشم این است که بیشتر بتوانم در سینما کار کنم چون به نظرم نقش هایی که در فیلمنامه های سینمایی نوشته می شود چالش برانگیزتر است، دقیق تر نوشته می شود و بازیگر را درگیر می کند و این سینما را جذاب تر می کند.

منوچهری در پایان اشاره کرد: در کنار بازیگری به نویسندگی هم فکر می کنم چون این کار را انجام داده ام و تجربه کارگردانی تئاتر نیز داشته ام ولی از نوجوانی بازی کردم و این حرفه در روح من تنیده است به همین خاطر نمی توانم از آن فاصله بگیرم. به قول دوستان، بازیگر تئاتر نباید بگوید که می خواهم بازیگر شوم چون ما هم بازیگریم فقط دیده نشدیم. دیده شدن و شهرت دست کارگردان است که باید بازیگر را دعوت به کار کند تا او قابلیت هایش را نشان دهد. من کاملا آماده ام و امروز انرژی ای در درونم دارم که باید در نقش های چالش برانگیز تخلیه کنم.