- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

زندگی خانوادگی چهره‌ها به روایت «کودک شو» نوروزی/ برنامه‌ای که از ۲ تا ۸۰ ساله مخاطب دارد

koodaksho

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی «کودک شو»، رضا نصیری شهرضایی تهیه کننده مسابقه «کودک شو» درباره ویژه برنامه نوروزی این مسابقه پرطرفدار توضیح داد: در نوروز از حضور بازیگران و چهره های مشهور بهره می بریم و مسابقه آن حالت رقابتی همیشه را ندارد. البته همچنان رای گیری از مردم را خواهیم داشت و آنها از بین ۱۹ خانواده ای که در برنامه حاضر خواهند شد، بهترین خانواده را انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: پخش ویژه برنامه ما از ۲۶ اسفند ماه آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه دو شب برنامه نداریم تا ۱۷ فروردین روی آنتن خواهیم بود و در این قسمتها میزبان برخی مجریان، بازیگران و ورزشکاران به همراه خانواده هایشان خواهیم بود.

آشنایی با شخصیت چهره ها به عنوان پدر و مادر و در زندگی زناشویی

این تهیه کننده جذابیت «کودک شو» نوروزی را آشنایی مردم با زندگی چهره ها عنوان و تاکید کرد: تاکنون اگر مصاحبه ای با چهره ها شده هم با خود آنها بوده، اما در «کودک شو» مجالی ایجاد می شود تا مخاطبان با فرزندان، زندگی زناشویی و شخصیت این چهره ها در قالب والدین هم آشنا بشوند. اینگونه هم ما قالب برنامه خودمان را حفظ کرده ایم و بر پایه شناخت والدین نسبت به فرزندشان و شناخت همسران نسبت به هم جلو رفته ایم و هم جذابیت برنامه را افزایش داده ایم.

اجرای قطعات موسیقی توسط خوانندگان شناخته شده در «کودک شو»

نصیری همچنین از نقش پررنگ موسیقی در برنامه نوروز نام برد و گفت: یکی از آیتمهای برنامه نوروزی حضور خوانندگان و اجرای قطعات موسیقی است که در کنار بحث محتوایی و ساختاری، به بیشتر شدن کشش برنامه منجر خواهد شد و از سوی دیگر مطابق شعار نشاط و سرگرمی شبکه نسیم است.

وی یادآور شد: در این ۱۹ قسمت دیگر بچه هایی که در برنامه شرکت می کنند، در رده سنی ۲ تا ۵ سال نیستند و فرزندان ۱۸ و ۲۰ سال را نیز در کنار کوچکترها داشته ایم. آیتم های شادابی به برنامه اضافه کرده ایم، آیتم اتاق کودک را با حالت فانتزی خواهیم داشت و از بازی های ویدئویی نیز بهره می بریم. حتی اتاق بازی بزرگترها راه افتاده و در آیتم دوبله نیز گاهی به جای گویندگی از افراد می خواهیم آواز بخوانند.

۶۵۰ هزار پیامک در طول یک هفته برای برنامه ای با حضور مردم عادی

تهیه کننده «کودک شو» به قرار گرفتن این برنامه جزو سه مسابقه برتر چهار سال اخیر تلویزیون در جشنواره جام جم اشاره و اظهار کرد: یکی از نکات مثبت برنامه ما این است که ما به عدد ۶۵۰ هزار نفر پیامک در طول هفته رسیدیم که این جزو آمار برنامه های پربیننده در سازمان صداوسیما است. «کودک شو» بدون استفاده از چهره های سرشناس به این موفقیت رسیده و تا به حال هر کدام از مردم عادی با داستان زندگی خودشان وارد برنامه شده و باعث ایجاد حس همذات پنداری در مخاطبان شده اند.

نصیری تصریح کرد: در حالی که روی سخن برنامه با بزرگترها است اما خوشبختانه ما این توفیق را داشته ایم که بچه ها هم درگیر آن شده اند و برنامه را دنبال می کنند. «کودک شو» جزو معدود برنامه هایی است که هم کودکان و هم نوجوانان در کنار بزرگترها مخاطبش هستند و می توانیم آن را یک برنامه خانوادگی تمام عیار بنامیم. به نحوی که «کودک شو» اعضای یک خانواده از سن ۲ تا ۸۰ سال را درگیر خودش کرده است.

بازغی پارامترهایی را که برای مجری مدنظرمان بود داشت

وی همچنین درباره انتخاب مجری برنامه نیز توضیح داد: ما با علم آقای بازغی را انتخاب کردیم و دنبال چهره ای می گشتیم که ضمن شناخته شده بودن، دارای همسر و فرزند بوده و تجربه چند سال زندگی زناشویی را داشته باشد؛ چهره محبوب و مهربانی که بچه ها هم با او ارتباط برقرار کنند. پژمان بازغی این پارامترها را داشت، بنابراین از او برای حضور در برنامه دعوت کردیم. ممکن است انتقاداتی به این انتخاب وجود داشته باشد اما اکثرا به ویژه بچه ها با او ارتباط خوبی برقرار کرده اند.

تهیه کننده «کودک شو» یادآور شد: در دور قبل ۳۶۰ کودک به برنامه آمده بودند و ما ۱۵ هزار تماشاچی داشتیم که همه با کودکانشان در برنامه حاضر بودند. از آن میان ما کودکان دو، سه ساله زیادی داشتیم که هر کدام تا می رسیدند می گفتند: «اینجا کودک شو من پژمان بازغی هستم!»

وی در پایان گفت: شاید مردم در سری اول به درستی به محتوا و ساختار برنامه پی نبرده بودند اما در فصل دو مردم از اهداف ما مطلع شدند و ارتباط خوبی با برنامه گرفتند. آنها حالا متوجه شده اند که آیتم های ما هم هدفمند است و دنبال هیجان در آیتم ها نیستند.

«کودک شو» ویژه نوروز به تهیه کنندگی رضا نصیری شهرضایی و ابوذر پورمحمدی و کارگردانی رضا مهران فر در ۱۹ قسمت از شنبه ۲۶ اسفند ماه هر شب ساعت ۲۱ از شبکه نسیم سیما روی آنتن می رود.