- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شماره جدید ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» منتشر شد

filmnegar

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این شماره از ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» در ۴ بخش سینمای ایران، نقد و بررسی فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، پرونده یک موضوع (پیرنگ معما) و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.

در بخش سینمای ایران، پیش درآمد، بانک فیلمنامه، کشمکش (احتمال در علل، انتقام ناشی از یک موقعیت ناپایدار، دخالت ناظر روی سیستم، قهرمان در فیلمنامه «بدون تاریخ، بدون امضاء» کیست؟، روایت پردازی در فیلمنامه «بدون تاریخ، بدون امضاء»، بررسی تطبیق ساختار با محتوا در فیلمنامه «اسرافیل» و ساز و کار پیرنگ در فیلمنامه «اسرافیل» به چاپ رسیده است.

در بخش نقد و بررسی فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، از ایده تا داستان، مقدمه چینی در فیلمنامه‌های ۱۰ فیلم منتخب، بررسی آغاز در فیلمنامه‌ها، ساز و کار افکت‌های دراماتیک در داستان، ارتباط میان آغاز و پایان، کدام فیلمنامه ساختار دراماتیک درستی دارد؟، کاراکترهای زن در فیلم‌ها، بررسی ارتباط دیالوگ نویسی با شخصیت پردازی، تحلیل فیلمنامه‌های آثار داستانی چاپ شده است.

filmnegar cover [2]

در بخش پرونده یک موضوع (پیرنگ معما) نیز مطالبی چون نظریه‌ای در پیرنگ معما، افکت چیستان و پیرنگ معما، پلات معما در آثار اصغر فرهادی، عناصر معما، واقع گرایی در معمانویسی، ژانر و معما، پیرنگ چهار بخشی معمایی، قوانین پیرنگ معما، شخصیت و معما، پیرنگ فرعی در داستان معمایی و روایت و معما چاپ شده است.

همچنین در این شماره دو فیلمنامه کامل «کوکو» به نویسندگی آدریان مولینا و ماتیو آلدریچ و کارگردانی لی آنکریچ، آدریان مولینا و ترجمه صوفیا و «پایان خوش» به نویسندگی و کارگردانی میشاییل هانکه و ترجمه سروش شکوئی پور به همراه سکانس برگزیده و یاداشت مترجم و …. به چاپ رسیده است.