- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سالن‌سازی در سراسر کشور اتفاق بسیار خوبی است/ تقدیر از فعالیت حوزه هنری، ارشاد و شهرداری

poorahmad

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون درباره کمیت و کیفیت سالن‌های سینمایی کشور به خبرنگار سوره سینما [1] گفت: ما هرچقدر سالن سینما داشته باشیم باز هم کم است. خوشبختانه حوزه هنری، ارشاد، شهرداری و هر نهاد مسئول دیگری جهت بهتر شدن و تاسیس سالن‌های سینمایی قدم برداشته اند و ما نسبت به گذشته شرایط بهتری در شهرستان‌ها شاهد هستیم.

وی افزود: البته سالن های خوب استاندارد باید ساخته شود نه اینکه صرفا پرده سینما در یک اتاق را نامش سینما بگذارند. پیش از تاسیس پردیس های سینمایی برخی سینماهای مثلا الف به کمک واژه سیستم دالبی سعی در تبلیغ داشتند اما دیگر به کیفیت تصویر و صندلی فکر نمی کردند. این مدل هزینه ها را اگر انجام ندهند خیلی هم بهتر است. در شهرستان ها به تازگی پردیس‌هایی افتتاح می شود که واقعا جای خوشخالی دارد و مردم از حضور در این سالن‌ها و تماشای فیلم لذت می برند.

این کارگردان بیان کرد: خیلی کم پیش آمده فیلم‌های سینمایی را با مردم در شهرستان ببینم اما زمان اکران فیلم «پنجاه قدم آخر» به شیراز رفتم و واقعا متاسفم شدم چون به قدری تصویر تاریک، صدا بد و صندلی ها نامناسب بود که واقعا چیزی از فیلم را نمی توانستید ببینید. سالن استاندارد باید در همه جای ایران ساخته شود.

وی که این روزها به بهانه جشنواره حسنات در اصفهان حضور دارد، گفت: خوشبختانه امسال در هفتمین دوره برگزاری، کیفیت فیلم ها خیلی بالا و تعداد آثار درخشان زیاد بود و این کار ما را در اهدای جایزه سخت می کرد. ما دو جلسه بسیار طولانی داشتیم برای اینکه در بخش جوایز به تفاهم برسیم و اگرچه راحت نبود اما خوشحال کننده است.

کیومرث پوراحمد با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های بی هدف خاصیتی ندارد، بیان کرد: جشنواره باید اساس و اصولش درست باشد. من واقعا نمی دانم جشنواره جهانی فجر با آن بودجه خاصیتش چیست؟ وقتی ما یک بازیگر را نمی توانیم نشان دهیم چه لزومی به برگزاری چنین جشنواره ای احساس می شود.

وی ادامه داد: باید بخش بین الملل جشنواره فجر مثل گذشته با بخش ملی ادغام شود چون جهانی بودنش شوخی است وجه بین‌الملل یک تعریفی دارد که در تمام دنیا بر اساس همان تعاریف نام بین الملل به خود می گیرد اما وقتی بخش اعظم این تعاریف در جشنواره ما امکان اجرایی شدن ندارد برگزاری آن هم بی نتیجه است.

خالق «قصه های مجید» بیان کرد: هر جشنواره ای یک اهداف و حساب کتاب و تاثیراتی باید داشته باشد و «حسنات» نشان داده که همینطور است و در همین ۷ دوره تاثیرات خود را نشان داده است اما همینکه جشنواره برگزار کنیم که کاری کرده باشیم واقعا غیر منطقی است.