- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مستندسازی جریان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به همت شبکه مستند

iran nevesht mostanad

به گزارش سوره سینما [1]، در ابتدای این جلسه سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی گزارشی از اقدامات این مجمع در ۵ سال اخیر و وضعیت موجود بازار نوشت‌افزار کشور ارائه کرد.

در ادامه این نشست مهندس سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند با اشاره به این که این شبکه می‌تواند در حوزه والدین و گروه‌های مرجع دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد، گفت: باید خانواده‌ها را نسبت به اهمیت محصولات کاربردی حوزه کودک و نوجوان مانند نوشت‌افزار و … آشنا کرد.

غفوری ادامه داد: متاسفانه شخصیت‌ها و کاراکترهای ایرانی تداوم کافی برای تبدیل شدن به یک شخصیت ماندگار را نداشته‌اند در صورتی که برای برخی کاراکترهای آمریکایی ده‌ها سال فیلم و سریال تولید می‌شود و شخصیت را زنده نگه می‌دارند.

مدیر شبکه مستند سیما در انتهای این جلسه از تولید یک مستند بلند درباره جریان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این مستند با نگاهی آسیب‌شناسانه به وضعیت موجود بازار و همچنین نگاهی امیدوارانه به آینده نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، اهمیت این موضوع را از جنبه‌های مختلف برای خانواده‌ها و مسئولین فرهنگی بازگو خواهد کرد.

مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از سال ۹۲ به عنوان یک تشکل مردمی فعالیت خود را آغاز کرده که در ۵ سال گذشته به عنوان یکی از مهمترین و اثرگذارترین تشکل‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان نقش ایفا کرده است.