- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ویژه برنامه هاى شبکه دو در ایام سوگ امیرالمومنین(ع) و لیالى قدر

tv2-ahya

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی شبکه دو؛ قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی در سوگ امیرالمومنین حضرت علی (ع) یکشنبه ۱۳ خرداد توسط حاج سید علی حسینی نژاد و سخنرانی و احیای شب نوزدهم توسط آیت ا… سعیدی (دامت برکاته) تا ساعت ۲:۱۵ ادامه خواهد داشت.

سه شنبه ۱۵ خرداد مصادف با شب بیست و یکم ماه رمضان و شهادت امام اول شیعیان از ساعت ۲۳:۱۵ قرائت دعای جوشن کبیر و عزاداری توسط حاج حسن شالبافان شروع شده و در ادامه سخنرانی و احیای شب قدر توسط حجت الاسلام و المسلمین رئیسی (دام عزه) پخش خواهد شد.

همچنین پنجشنبه ۱۷ خرداد مصادف با شب بیست و سوم ماه رمضان دعای جوشن کبیر و عزاداری توسط حجت الاسلام بحرانی (دام عزه) و مناجات با نوای حاج محمدرضا عاصی قرائت می شود. سخنرانی و احیای شب قدر نیز توسط حجت الاسلام و المسلمین میرباقری (دام عزه) انجام خواهد شد.

یکی دیگر از تدارکات شبکه دو سیما برنامه «کوی محبت» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی و به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی است که از نجف اشرف، مسجد کوفه و کربلا تقدیم بینندگان خواهد شد. این برنامه با حضور کارشناسان مختلفی چون حجت الاسلام و المسلمین سرلک و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) همچنین شعرخوانی توسط شاعران آیینی همچون سید حمید برقعی روانه آنتن می شود.

«کوی محبت» این هفته در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۹:۱۵ و دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۳:۱۵ از این شبکه پخش خواهد شد. این برنامه در گفت و گو با کارشناسان مذهبی، پخش تصاویر و پوشش مناسک مذهبی ویژه لیالی قدر در این مکان مقدس تلاش می کند حال و هوای متفاوتی برای مخاطبان خود ایجاد کند.

پخش مناجات خوانی حاج محمود کریمی، مداحی، نیایش و سخنرانی های ویژه شب های قدر نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در شبکه دو سیماست که طی این شب ها به مخاطبان تقدیم خواهد شد.