- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پخش «مسجد سلطانی طهران» برای نخستین بار از شبکه مستند سیما

masjed-soltani

به گزارش سوره سینما [1]، مستند «مسجد سلطانی طهران» به تهیه‌کنندگی علی نظری روز چهاردهم خردادماه برای نخستین‌بار از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. «عباس صالح مدرسه‌ای» که نویسندگی و کارگردانی ۸۳ فیلم مستند و داستانی را در کارنامه خود دارد،این بار نیز با یک فیلم اینفورماتیو نزد مخاطبان می آید.

عباس صالح‌مدرسه‌ای همچنین درباره ساخت مستند «مسجد سلطانی طهران» به خبرنگار دنیای سینما گفت: طی دوسال گذشته سعی کردیم منابع مختلف  پژوهشی را بررسی کنیم و با توجه به گستردگی موضوع، اهم مطالب را درباره این مسجد تاریخی در این مستند بیاوریم.

وی افزود: تلاشم براین بوده که فیلم تاریخ مصرف نداشته باشد و در همه ایام قابل استفاده باشد. حتی از بعد پژوهشی، منبعی تصویری باشد برای اهل فن تا بعدها به آن مراجعه و ارجاع دهند.

کارگردان «مسجد سلطانی طهران» عنوان کرد: هر یک از کسانی که با آنان گفت‌گو می‌شود نقطه نظراتشان را بیان می‌دارند و این فارغ از خطی است که روایت کلی چیده است. این امر کمک خواهد کرد که فیلم از لایه‌های گوناگون و نقطه نظرات متنوع برخوردار باشد که در نهایت، پرسپکتیوی از موضوع می سازد و آن را تنها در سطح قرار نمی‌دهد.

لازم به ذکر است، مستند بلند «مسجد سلطانی طهران» محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است و سایر عوامل این مستند عبارتند از؛ مهرداد زاهدیان (مشاور پروژه)، مسعود امینی تیرانی(فیلمبردار)، ایمان ترابی  (صدابردار)، احمد وفایی (تدوینگر)، مهرداد جلوخانی (طراحی و ترکیب صدا) و خانه هنرمندان امروز (مجری طرح).

یادآور می‌شود، «مسجد سلطانی طهران» روز دوشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود و تکرار آن سه شنبه ۱۵ خرداد ساعت ۲:۳۰ بامداد و ۸:۳۰ صبح پخش خواهد شد.