- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دیدار دبیر جشنواره فیلم سلامت با دبیر انجمن نورولوژی و رئیس انجمن سکته مغزی

salamat-norology

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم سلامت، در این جلسه که در دفتر جشنواره فیلم سلامت برگزار شد، دکتر محمد کیاسالار (دبیر جشنواره) و محمدعلی حجازی (مدیر اجرایی جشنواره) راهکارهایی در خصوص همکاری و هم‌افزایی جشنواره با انجمن‌های نورولوژی و سکته مغزی مطرح کردند و متقابلا دکتر زمانی، دبیر انجمن نورولوژی و رئیس انجمن سکته مغزی نیز پیشنهادهایی برای تحقق این هدف ارائه کرد.

یکی از این پیشنهادها تقدیر انجمن از فیلم‌های برگزیده در زمینه‌های مغز و اعصاب و سکته مغزی بود. همچنین پررنگ‌تر شدن حضور متخصصان مغز و اعصاب در جشنواره برای نقد و بررسی فیلم‌های نورولوژیک، یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی در راستای افزایش تعامل پزشکان و فیلمسازان بود.

یکی دیگر از پیشنهادها برگزاری کارگاه فیلمبرداری طبی با اهداف آموزشی برای دانشجویان و متخصصان و توسط فیلمسازان و فیلمبرداران حرفه‌ای بود.

در این جلسه همچنین مقرر شد کارگروهی از متخصصان مغز و اعصاب برای رصد فیلم‌های نورولوژیک جشنواره تشکیل شود تا از طریق برگزاری همگردی‌ها و نشست‌های تخصصی،‌ تعامل بیشتری بین نورولوژیست‌ها و فیلمسازان علاقمند به این حوزه برقرار شود.

در این جلسه بر این نکته تاکید شد که تعامل طب و سینما زمینه‌ساز ارتقای سطح آگاهی و توانمندی در حوزه بهداشت عمومی و به نفع سلامت جامعه است.

سومین جشنواره ملی فیلم سلامت با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» به دبیری دکتر محمد کیاسالار در هفته اول شهریور ۹۷ برگزار می‌شود.