- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«عصرانه مستند» راه‌اندازی شد/ اولین نمایش به «متهمین دایره بیستم» رسید

asrane-mostanad

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی خانه مهر رضا، مراسم نمایش و نقد فیلم مستند «متهمین دایره بیستم» با حضور حسام اسلامی نویسنده و کارگردان فیلم و معین کریم‌الدینی مستندساز و منتقد سه‌شنبه ۱۶ مردادماه در «عصرانه مستند» که به همت خانه مهر رضا برپا شده است، برگزار می‌شود.

«متهمین دایره بیستم» حاصل پنج سال زندگی و معاشرت فیلمساز با یک تبهکار جوان و همراهی با او در برخی از مسایل و مشکلاتش است.

این فیلم مستند که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است، برای اولین بار در دهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» به نمایش درآمد و نامزد دریافت تندیس فیروزه‌ای بهترین فیلم و کارگردانی شد.

«متهمین دایره بیستم» همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین کارگردانی و بهترین تدوین در نهمین جشن مستقل سینمای مستند، جایزه بهترین کارگردانی مستند در جشنواره فیلم شهر و جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره مستند «وین» اتریش را کسب کرده است. این فیلم همچنین منتخب جشنواره‌های «هات‌داکس» کانادا، جایزه «آسیا پاسیفیک» استرالیا، «اینک خاورمیانه» فلورانس ایتالیا و «داک فست» آلمان هم بوده است.

معین کریم‌الدینی منتقد این جلسه از مستندسازان نام آشنای سینمای ایران است که بیشتر با فیلم «آتلان» شناخته می‌شود.

مراسم نقد و بررسی و نمایش فیلم مستند «متهمین دایره بیستم» سه‌شنبه ۱۶ مردادماه ساعت ۱۸ در خانه مهر رضا به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از بیمارستان دی، نرسیده به پل همت، نبش کوچه نیلوفر، پلاک یک برگزار می‌شود و ورود برای عموم رایگان و آزاد است.

خانه مهر رضا وابسته به خیریه متوسلین به امام رضا (ع) با راه‌اندازی «عصرانه مستند» به نمایش مستندهای شاخص به ویژه با رویکرد اجتماعی می‌پردازد و هدف از آن کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی از مسیر فرهنگ و هنر به ویژه سینما است.