- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ثبت نام در هنرستان ها از مدارس نظری پیشی گرفت

parantez-baz

به گزارش سوره سینما [1]، محمد شیخی معاون نظارت و ارزشیابی آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه «پرانتز باز» در خصوص تجهیز هنرستان با صرف هزینه ۵۲ میلیارد تومان گفت: با تجهیز کارگاه های مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش، امروز این مدارس گوی سبقت را از مدارس نظری ربوده اند و خانواده ها به سمت آموزش همراه با اشتغال گرایش پیدا کرده اند به طوری که طبق آماری که از ثبت نام ها گرفتیم میزان ثبت نام در هنرستان ها از رشته هایی مثل ریاضی بالاتر رفته است.

شیخی در خصوص تغیرات ساختاری جدید در هنرستان ها بیان داشت: در ساختار جدید سه سال آموزش برای هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در نظر گرفته شده است. فرد فارغ التحصیل از هنرستان باید بتواند جذب بازار کار شود به خاطر همین رایزنی هایی با وزارت علوم و سازمان سنجش انجام شده که طی جلسات مختلف بتوانند به یک دستاورد بسیار مناسب برسند و این را اعلام کنند که دوره ی کاردانی به آن شکل اصیل خودش پیاده سازی شود.

وی درباره مبالغ دریافتی مدارس دولتی از خانواده ها گفت: در تمامی آموزش های موفق دنیا نقش انجمن و اولیا و خانواده و نقش خانواده ها بسیار پر رنگ است و این طور نیست که آموزش توسط یک وزارتخانه و یک سازمان بخواهد انجام شود. قطعا اگر دولت بخواهد به تنهایی این نقش گرداندن وزارت آموزش و پرورش ایفا کند با مشکل و فشار مواجه می شود. امروز خیلی از مدارس دولتی امکانات بسیار مناسبی را دارند که با هزینه بسیار نازل در خدمت خانواده ها هستند و اکثر قریب به اتفاق این بچه هایی که موفق های تحصیلی کسب می کنند متعلق به همین مدارس دولتی هستند. ضمن اینکه مبالغ دریافتی مدارس دولتی هم رقم بالایی نیست.

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و فاطمه رضاپور و شش دبیرخبر نوجوان در روزهای دوشنبه و جمعه ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفتگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفتگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین ۱۳ تا ۲۰ سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، فاطمه رضاپور، دبیران خبر: محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، محمد میرزا زاده ساناز احسانی، زهرا محبوب، و محیا شفاعت.

مخاطبان این برنامه می توانند با شماره ۰۹۰۳۶۸۸۳۲۰۲ در پیام رسان بله و سروش با روابط عمومی برنامه در تماس باشند و در اینستاگرام صفحه ی پرانتز باز را با نشانی parantezbaz_tv دنبال کنند.