- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سیدمصطفی حسینی: برنامه‌های جنبی به سینماها رونق می‌دهد

hoseini

سوره سینما [1] – وضعیت میزبانی سینماهای جشنواره فیلم کودکان و نوجوان اصفهان یکی از امتیازهای این دوره بود که سینماگران و تیم برگزاری بارها به آن اشاره کردند. سیدمصطفی حسینی مدیر امور سینمایی اصفهان که با دو سینمای چهارباغ و فلسطین در کنار این جشنواره بوده درباره تاثیر برگزاری مراسم جنبی در سینماها برای افزایش مخاطب صحبت کرد.

تجربه برگزاری این دوره از جشنواره کودک چطور بود؟

با توجه به اضافه شدن پردیس سینمایی سیتی سنتر به سینماهای نمایش دهنده این دوره از جشنواره کوچکترین افتی در مخاطبان و استقبال سینماهای فلسطین و پردیس چهارباغ نداشتیم. برگزاری مراسم ویژه در سینماها از قبیل رونمایی از فیلم‌ها با حضور عوامل و بازیگران آن، برگزاری مراسم جنبی و تئاتر خیابانی در گذر فرهنگی چهارباغ، کمک شایانی به جذب مخاطب در سینماها کرد. این تجربه باعث شد به این برسیم که برگزاری برنامه‌های متفرقه و جنبی چه در ایام جشنواره و چه در خارج از آن، در رشد فروش و گرایش مخاطب تاثیرگذار است. رونمایی از فیلم‌ها در اکران عادی سینماها اجرا شده و بازخورد و تاثیر بسیار خوبی در رشد مخاطب داشته و این تجربه در این دوره کسب شد که برنامه های جنبی در گذر و محور چهارباغ به این امر کمک به سزایی خواهد کرد.

پرمخاطب‌ترین فیلم‌ها یا استقبال ویژه از کدام سانس یا کدام فیلم بود؟

مخاطبان در بخش‌های مختلف جشنواره از فیلم‌های گروه سینمای ایران استقبال بیشتری کردند که از این بین فیلم‌های پاستاریونی، سیمین ، سوم شخص غایب، تپلی از جمله فیلم‌هایی بود که بیشترین استقبال را در سینماها داشت.

سالن‌های سینما بخشی مهم از فرایند برگزاری یک جشنواره هستند، بهمن سبز با دو سینمای چهارباغ و فلسطین در این رویداد حضور داشت. کیفیت خدمات و نحوه ارائه آنها با هم تفاوت داشت؟ استراتژی شما برای مدیریت سالن ها چه بود؟

سینماها قبل از برگزاری جشنواره نسبت به رفع عیوب فنی پروژکتورها، لامپ‌های ویدئو پروژکتور چک شدند که با بهترین شکل و کیفیت ممکن در برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشنواره مشارکت داشته باشند. برای جذب مخاطب از کلیه پتانسیل امور سینمایی در بخش فضای مجازی و استقرار کانتر پاسخگو و اطلاع رسانی فیلم‌ها استفاده شد، این امر با استقبال همراه بود. در خصوص فضاسازی به همت پرسنل سینماها، لابی و تمام تابلو ها و ال ای دی‌ها به وسیله پوستر و فایل‌های الکتریکی جشنواره تزیین شد.

فقط از پرسنل سینماها استفاده کردید یا نیروهایی از ستاد جشنواره به کمک شما آمدند؟

کلیه موارد اجرایی و پخش و خدمات توسط پرسنل سینماها با لباس متحد الشکل صورت گرفته و و صرفا بحث نظارت بر نحوه اجرا و اکران توسط ناظران جشنواره انجام شد.

در میزبانی جشنواره با سانس‌های پرمخاطب عادی تفاوت هست؟

با توجه به اینکه جشنواره مخصوص رده سنی کودک و نوجوان بود، به دلیل خاص بودن مخاطب و شور و هیجان کودکان دوبله همزمان فیلم‌های خارجی در حضور مخاطب به جذاب‌تر شدن اکران ها کمک کرد. فضاسازی‌هایی که در لابی و سالن نمایش و محوطه خارجی سینماها انجام شد و برگزاری کارگاه‌ها باعث متفاوت شدن حال و هوای ایام جشنواره نسبت به شرایط اکران عمومی بود.

منبع: بهمن سبز [2]