- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تئاترهای مجلل عمر زیادی ندارند/ احتمالا دیگر در تلویزیون نخواهم بود

parastoo-golestani

پرستو گلستانی بازیگر که پس از حضور در مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» در مقام داور فعالیتی در رسانه ملی نداشت در این باره به سوره سینما [1]گفت: بعد از این هم احتمالا من را نخواهید دید چون در فضای امروز تلویزیون خیلی دوست ندارم کار کنم. کیفیت کارها به شدت افت کرده و آنچه پیشنهاد می شود باب میل من نیست. تمایلی به بازی یا کار جدید ندارم مگر اینکه گروه یا کارگردان یا پروژه خاصی پیش رو باشد. ترجیح می دهم روی تئاتر بیشتر تمرکز کنم و به تدریس در آموزشگاه ها ادامه دهم.

وی با بیان اینکه بارها تجربه داوری در تئاتر و جشنواره ها را داشته است بیان کرد: اولین بار بود که در یک برنامه متفاوت تلویزیونی پرمخاطب داوری کردم و معتقدم «چهار،سه،دو،یک» تنها برنامه تخصصی سینمایی بود که با یک گروه کاربلد و حرفه ای شکل گرفت. یکی از اهداف آن هم آموزش برای کسانی بود که تازه در این حوزه شروع به فعالیت کرده و به سینما علاقمندند و می توان گفت بار آموزشی اش بیشتر از رقابت آن بود.

گلستانی با بیان اینکه خیلی اهل تلویزیون نیست، ادامه داد: اگرچه این روزها کمتر برنامه ها را می بینم اما با اطمینان می گویم این کار نسبت به دیگر تولیدات تلویزیون برتری دارد چون پنج دوره است که ساخته شده و استقبال آن هر روز رو به افزایش بوده تا کاهش. خیلی از برنامه ها پس از یک دوره اجرا کنار می روند و فراموش می شوند اما این کار اگر باز هم ساخته شود مخاطب خود را خواهد داشت.

این بازیگر که کمتر در مجموعه های نمایشی تلویزیون حضور دارد در این باره عنوان کرد: کسانی که در تلویزیون کار می کنند دیگر آن آدم های سابق نیستند. موج جدیدی از جوانان بی سواد و آدم های رابطه دار آمده اند و سیستم متفاوتی را پیاده کرده اند که من و هم نسلان من خیلی از کارشان سر در نمی آوریم چون بر پایه هیچ تخصص و مهارتی نیست. در این شرایط جایی برای قدیمی ها نمی ماند. زمانی سریال های  تلویزیون خیابان ها را خلوت می کرد اما الان دیگر چنین اتفاقی را شاهد نیستیم.

وی اظهار کرد: خیلی از آدم هایی که زندگی شان را برای این رسانه گذاشتند دیگر نمی توانند با این شرایط کار کنند به همین خاطر ترجیح می دهند مسیر حرفه ای دیگری را پیش بگیرند. البته من مخالف روی کار آمدن جوانان نیستم اما این موضوع وقتی معنا پیدا می کند که متخصصان جوان از تجربه پیشکسوتان استفاده کنند چرا که نیروی جوانی با مشاوره یک فرد کاربلد اثر پخته تری انجام می دهد اما موضوع اینجاست که به اسم جوانگرایی کسانی روی کار می آیند که هیچ سابقه ای از فعالیت شان موجود نیست کسی نمی داند این ها از کجا آمده اند.

وی یادآور شد: این مسایل در تئاتر هم هست اما خیلی نمی تواند دوام بیاورد چون در تئاتر همه چیز جلوی چشم مخاطب خاص اتفاق می افتد و اگر این کاره نباشید لو می روید. ترسی که صحنه دارد کمی این اتفاق ها را کمتر می کند. به تازگی تئاترهای مجللخیلی باب شده که معتقدم این هم یک دوره است و تمام می شود این شکل از کارهای تئاتری عمر زیادی نخواهند داشت. خیلی از دوستان با بودجه های کلان کار می کنند اما راه به جایی نخواهد برد.

پرستو گلستانی در پایان  گفت:  این موجی است که راه افتاده و دوستان سینمایی و تلویزیونی آمده اند تا به واسطه تئاتر اعتبار کسب کنند. تئاترهای مجلل برای تماشاچی عام جذاب است اما روزی متوقف می شود. یعنی خود تئاتری ها باید جلوی این حرکت را بگیرند.