- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

راهکارهایی برای صادرات نرم‌افزار در جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت

panel saderat app

به گزارش سوره سینما [1]، امیر سرکندی دبیر پنل صادرات نرم‌افزار جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت درباره جزئیات برگزاری این پنل گفت: این پنل به‌صورت اختصاصی به موضوع صادرات نرم‌افزارها در شرایط تحریم می‌پردازد. به گفته او هر رویدادی در جهان می‌تواند یک فرصت و تهدید باشد، امروز شاید افزایش قیمت دلار باعث بالا رفتن قیمت کالا‌ها برای مصرف‌کنندگان داخلی شده باشد، اما از طرفی هزینه‌هایی مانند برق، اجاره‌بها و دستمزدها افزایش چشمگیری نداشته است و این باعث تسهیل در صادرات می‌شود.

سرکندی ادامه داد: امروزه در بیشتر جشنواره‌ها و همایش‌ها صرفا به اهدای جایزه و چند سخنرانی می‌پردازند و بار علمی جشنواره‌ها بالا نیست، در این جشنواره تلاش کرده‌ایم تا در پنل‌های تخصصی راهکارهای کاربردی ارائه شود و علاقه‌مندان حتی بتوانند ماهیت کار خود را تغییر دهند و به سودآوری برسند.

دبیر پنل صادرات نرم‌افزار با اشاره به سخنرانان پنل، گفت: صادرکنندگان موفق، مسئولانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت به ارائه آمار و گزارش خواهند پرداخت و تلاش می‌کنند تا بیش از هر چیز توضیح دهند که چرا نرم‌افزار موبایل اهمیت دارد، همچنین تلاش شده تا درباره بازارهای مناسب و چگونگی حضور در بازارهای جهانی صحبت شود. به گفته او چگونگی موفقیت در بازارهای جهانی مهارت‌های ویژه‌ای نیاز دارد و بیش از هر چیز صاحبان نرم‌افزار باید به رساندن سطح کیفی نرم‌افزار به استانداردهای جهانی فکر کرد.

سرکندی همچنین با اشاره به تحریم‌ ایران در دوره‌های مختلف گفت: تحریم‌ها از ابتدای انقلاب در ایران وجود داشته است اما بازرگانان ما توانسته‌اند راه خود را به‌خوبی پیدا کنند. دبیر این پنل اظهار کرد: یکی از کارهایی که در پنل قرار است به آن به پردازیم ارتباط گرفتن با هاب‌های صادرات است، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار کسانی هستند که برنامه‌های موجود را تجمیع و درواقع حلقه گم‌شده شرکت‌های سازنده را به آن‌ها اضافه می‌کنند. برخی حتی با خدماتی که ارائه می‌دهند احتمال دانلود را بالا می‌برند.

او درباره ظرفیت منطقه نیز گفت: در منطقه خاورمیانه بیش از ۲۵۰ بیلیون پتانسیل نرم‌افزارهای موبایل وجود دارد، از طرفی وجود ریشه‌های مشترک فرهنگی کمک بزرگی به شرکت‌های صادرکننده در منطقه خواهد کرد، چراکه ساخت نرم‌افزار برای کسانی که با اقلیم‌های گوناگون خاورمیانه هیچ آشنایی ندارد، ساده نیست و این فرصت خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. در حال حاضر امکان ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی در حوزه نرم‌افزارهای موبایلی در ایران وجود دارد.

نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت به ریاست سیدمحمدهادی ایازی و دبیری امیرحسین اسدی به عنوان دبیر علمی و محمدعلی حجازی به عنوان دبیر اجرایی، با شعار رسانه های دیجیتال، نبض اجتماعی شدن سلامت توسط موسسه آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۵ و ۲۶ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود. فراخوان و کلیه اخبار و اطلاعات جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در سایت www.hdmf.ir [2] قابل دسترسی است.