- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تداوم جشنواره تلویزیونی مستند برای جوانان بسیار مهم است

jashnvare-mostanad-tv

ضرغامی با بیان اینکه قصد دارد فیلم بعدی اش را هم در جشنواره تلویزیونی مستند شرکت دهد، به سوره سینما [1] گفت: اولین باری بود که جشنواره ای به این سبک و سیاق دیدم زیرا فکر می کنم هر فیلمی که ساخته می شود مخاطب اول و آخر آن مردم هستند و فیلمسازان می‌خواهند که مردم فیلم‌هایشان را ببینند. درست است که داوران جایگاه خودشان را دارند؛ اما ما فیلمسازان می‌خواهیم مردم بیشتری مخاطب فیلم‌هایمان باشند.

وی تاکید کرد: امیدوارم این جشنواره در دوره های بعدی هم مانند اولین دوره با کیفیت تر برگزار شود.

ضرغامی با اشاره به حضور فیلمش در این جشنواره بیان کرد: واقعا فکرش را نمی‌ کردم که فیلمم اینقدر خوب دیده شود. اینکه مخاطبان درباره فیلمم نظر داده بودند برایم بسیار جالب و موجب دلخوشی من شد.

وی ادامه داد: به لطف این جشنواره بود که مستندم به خوبی دیده شد. با توجه به مخاطبان جشنواره تلویزیونی مستند به نظرم جایگاه آن در حوزه مستند بسیار خوب است. حتی فکر می‌کنم این جشنواره می تواند بخش بین المللی هم داشته باشد.

کارگردان مستند «زندگی در شب» درباره اولین نمایش مستندها در این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره امتیاز مثبتی برای فیلم سازان محسوب می شود. ساده ترین اتفاق این است که فیلمسازان وطنی  و مخصوصا جوانان علاقمند به ساختن فیلم به خوبی دیده می شود. به بهانه این جشنواره و اینکه مخاطبان به فیلم ها رای می دهند، اهداف درونی فیلم ها یعنی تاثیر بر مخاطبان و انتقال مفاهیم و پیام ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، در فیلمم مرگ روباهی را نشان می دادیم که به خاطر کودهای سمی و شیمیایی کشاورزان می میرد. ما در این فیلم به مخاطبان نشان دادیم با حذف روباه از چرخه طبیعت چه اتفاقی می افتد بنابراین باید شذایطی فراهم شود تا این فیلم را کشاورزان هم ببینند.

ضرغامی با اشاره به افزایش علاقه مندی جوانان برای ساخت مستند گفت: از طرف دیگر بسیاری از دوستان من بعد از اینکه فیلمم پخش شد سراغم آمدند و گفتند می‌خواهند مستندسازی یاد بگیرند و با مستندهایشان در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: تداوم این جشنواره برای ما جوانان بسیار مهم است. بسیاری از مستندسازان هر فصل فیلم هایشان را به این جشنواره می فرستند. هرچند که این جشنواره از نظر اقتصادی وضعیت خوبی ندارد اما جشنواره موفقی بود و توانست به توقعات مخاطب درست پاسخ دهد. همه چیز سرجای خودش بود. اگر این جشنواره راهش را ادامه دهد، بازهم ما فیلم هایمان در جشنواره تلویزیونی مستند شرکت خواهیم داد.