- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جایزه اصلی جشنواره «هانوی» ویتنام به «اتاق تاریک» رسید

otagh tarik hanoy

به گزارش سوره سینما [1]، «اتاق تاریک» تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه پنجمین جشنواره «هانوی» ویتنام در تمامی ۴ رشته جشنواره (بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم) کاندیدا شد و مهمترین جایزه جشنواره که جایزه بهترین فیلم بود، از آن خود کرد.

در این رقابت رقبای سرسختی چون ژاک بنوئه (کارگردان مطرح فرانسوی) و کارن شاخنظرف ( کارگردان مطرح روسی) نیز حضور داشتند اما جایزه بهترین فیلم به «اتاق تاریک» رسید.

هیئت داوران این جشنواره شامل کوهی اوگری (کارگردان مطرح ژاپنی و سازنده فیلم‌هایی چون «جنگل مدفون» و «مرد خواب آلوده» برنده جایزه بزرگ فستیوال کن و مسکو، آلن استراسکی طراح و مدیر هنری معروف لهستانی برای فیلم‌های کارگردان مطرحی چون آندری وایدا و همچنین فیلم‌های «فهرست شیندلر» و «پیانیست» و برنده اسکار بهترین مدیر هنری،  لی دونگ ها تهیه‌کننده کره‌ای فیلم «قطاری به پوسان»، ورونیکا نگو بازیگر مطرح فیلم‌هایی چون «ببر خیزان، اژدهای پنهان» و «جنگ ستارگان» و شهرام مکری فیلمساز  سینمای ایران سازنده فیلم‌های «ماهی و گربه» و «هجوم» بود.

روح‌الله حجازی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «اتاق تاریک»  در هنگام دریافت جایزه پس از این که به زبان ویتنامی عصربخیر گفت، بیان کرد:  من واقعا افتخار می‌کنم برای دریافت این جایزه زیبا و تشکر می‌کنم از هیئت محترم داوران، جشنواره هانوی و مردم بزرگ ویتنام و همچنین محمد اطبایی پخش‌کننده بین المللی فیلم و خانواده ام. امیدوارم شاهد جهانی عاری از خشونت باشیم، بخصوص برای فرزندانمان. سپاس.

فیلم سینمایی «اتاق تاریک» با بازی ساره بیات و ساعد سهیلی از نیمه آذر ماه در سینماهای ایران اکران می‌شود.