- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نمایش «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در برنامه «عصرانه مستند»

gooshvare-naghd

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی خانه مهر رضا، فیلم مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» با حضور رضا فرهمند کارگردان این مستند و پوریا ذوالفقاری منتقد و نویسنده سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه در برنامه «عصرانه مستند» که به همت خانه مهر رضا برگزار می‌شود، به نمایش درمی آید. حضور در این نشست برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» مستند تحسین شده ایرانی است که روایتی منحصر به فرد از رفتار داعش را پیش روی مخاطب می گذارد. روایت فیلم از این قرار است: روزنامه‌نگاری به نام نور در مسیری دشوار با همراه شدن با نیروهای ضدداعش عراقی، با زنان قربانی یا همسران داعشی‌ها مصاحبه کرده و مصائب آن‌ها را جویا می‌شود.

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» تاکنون در جشنواره های داخلی و خارجی مختلفی حضور یافته و موفق به دریافت جوایز قابل اعتنایی نیز شده است.

مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است.

پوریا ذوالفقاری از نویسندگان و منتقدان سینما است که با حضور در این مراسم به نقد و تحلیل مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» می پردازد و به پرسش های مخاطبان پاسخ خواهد داد.

مراسم نقد و بررسی و نمایش فیلم مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی»  سه‌شنبه ۲۲ آبان ماه ساعت ۱۷:۳۰ در خانه مهر رضا به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از بیمارستان دی، نرسیده به پل همت، نبش کوچه نیلو، پلاک یک برگزار می‌شود و ورود برای عموم رایگان و آزاد است.

پیش از این مستندهای «آوانتاژ» ساخته محمد کارت و «متهمین دایره بیستم» ساخته حسام اسلامی در برنامه «عصرانه مستند» به نمایش درآمده اند.

خانه مهر رضا وابسته به خیریه متوسلین به امام رضا (ع) با راه‌اندازی «عصرانه مستند» به نمایش مستندهای شاخص به ویژه با رویکرد اجتماعی می‌پردازد و هدف از آن کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی از مسیر فرهنگ و هنر به ویژه سینما است.