- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ستاره اسکندری: تبعات جنگ همیشه با مردم است/ طلب یک بازیگر از سینمای دفاع مقدس

sarv1

ستاره اسکندری بازیگر فیلم سینمایی «سرو زیر آب» که همیشه نسبت به سینمای جنگ و دفاع مقدس دغدغه مند بوده پیش از این به سوره سینما [1]گفته است: به دلیل نگاهی که از همان ابتدا به جنگ تحمیلی بر کشور ما حاکم بود فیلم‌ هایی هم که در ژانر دفاع مقدس ساخته می ‌شود اگرچه از جنگ صحبت می کند اما پیام صلح برای جامعه دارند. «سرو زیر آب» نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نبود بلکه در انتقال این پیام یک ادبیات و تصاویر منحصر به فردی را برگزیده بود که باعث شد علاقه من برای حضور در این پروژه بیشتر شود. من یک نقش خاص و ویژه‌ در این فیلم دارم که با وجود کوتاه بودن نقش بسیار تاثیرگذار است.

وی در رابطه با حضور خود در این فیلم بیان کرد: البته آشنایی قبلی من با محمدعلی باشه آهنگر کارگردان بی تاثیر نبود اما به طور کلی مقوله جنگ برای من و هم نسلانم همیشه قابل توجه بوده چون در آن شرایط حضور داشته و زندگی کرده ایم. این احساس باعث می شود که دوست داشته باشیم در هر فرصتی به آن روزها رجوع کرده و آسیب هایش را رصد کنیم. در واقع ببینیم بعد از ۳۰ سال چه تاثیراتی بر جامعه مان گذاشته است.

sarv2 [2]

این بازیگر ادامه داد: «سرو زیر آب» هم نکته مهمی دارد. در مقوله جنگ ساخته شده اما به شدت پیام صلح می دهد و نقش من قصه زنی به انتظار است که شوهرش در جنگ شهید شده و درگیر اتفاقات پر از چالشی است که برای خانواده ها پس از جنگ می افتد. جنگ ایران و عراق شاید ظاهرا هشت سال بود اما تبعاتش تا همیشه با مردم ایران است و زخم هایش کهنه نمی شود. خانواده هایی که همسر، پدر و فرزندان خود را از دست داده اند سرنوشتی برای شان رقم خورده که هرگز نمی توان نادیده گرفت.

اسکندری گفت: همیشه گفته ام سینمای جنگ یک نقش خوب به من بدهکار است و «سرو زیر آب» هم نتوانست این طلب را به من ادا کند اما امیدوارم در کارهای بعدی بتوانم نقش موثرتری داشته باشم چرا که دوست دارم این بخش مهم تاریخ کشور هرگز فراموش نشود و همیشه یادمان باشد این جنگ با ما چه کرده است. سال گذشته هم فیلم «دریاچه ماهی» نوع دیگری از روایت جنگ را بیان می کرد. من هر فیلمی که نگاه ما را به عقب برگرداند تا تاریخ را درست رصد کنیم می پسندم.

وی در پایان اشاره کرد: بازیگری برای من همچنان یک لذت است و هنوز تبدیل به شغل نشده که بخواهم نگاه حساب و کتابی به آن داشته باشم. در نتیجه هر بار که پیشنهادی به من می شود احساس می کنم اولین بار است که به دنیا آمده ام و سعی می کنم تمام و کمال در نقشی که قرار است کاراکتر آن باشم، زندگی کنم. من هنرپیشه برخاسته از تئاترم که تربیت تئاتری به من کمک می کند در کاراکترها عمیق تر نگاه کنم.