- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شود/ قصه‌ای درباره سربازان آمریکایی

man-siahpoostam

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی «من سیاه پوستم»، رفیع پیتز کارگردان ایرانی تبار به تازگی فیلم سینمایی « من سیاه پوستم» را با موضوع خُلف وعده دولت آمریکا مبنی بر ارائه «کارت سبز» به سربازان آمریکایی کارگردانی کرده است که این فیلم از روز پنجشنبه ۱۵ آذرماه ساعت ۱۶ در پردیس  سینمایی «چارسو»  و در گروه سینمایی «هنر و تجربه»  روی پرده می رود.

فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» نرو جوانی هفده ساله است. او مانند بسیاری از جوانان مکزیکی شنیده  است که  قانون «کارت سبز» وجود دارد یعنی چنانچه به ارتش امریکا بپیوندند وخدمت کند روزی به شکل قانونی  شهروند امریکایی خواهد شد. برادرش سالها است غیر قانونی در آمریکا کار می کند و پدرش هنگام خدمت به آمریکا کشته شده و در قبرستان مخصوص کشته شدگان پناهنده بدون سنگ قبر و بی نام به خاک سپرده شده است. بالاخره درشب سال نو هنگامی که نگهبانان مشغول عید دیدنی هستن موفق می شود او از دیوار عبور کند. سرانجام به ارتش امریکا می پیوندد و در یک مملکت بی نام و نشان می جنگد، گردان او مورد حمله شدید دشمن قرار می‌گیرد ‌واو یکه و تنها آواره بیابان می شود. روزی با خوشحالی نفر بر آمریکایی را می بید،گمان می‌کند نجات یافته است اما از آنجا که مانند بسیاری دیگر شماره کارت ملی ندارد با اینکه نام گردان و افسر فرمانده را میدانند در بیابان رها می‌شود و کارت ملی به آنها تعلق نمی گیرد.

علاوه بر رفیع پیتز به عنوان کارگردان، کریستوس کاراماتیس فیلمبردار، دانیال لابارت تدوین، ملک جهان خزاعی مدیرهنری، رازوان رادولسکو و رفیع پیتز فیلمنامه نویس و تاناسیس کاراتانوس، ریتا داگر ونیکولاس سیرلیس  مکزیک تهیه کنندگان در تولید این فیلم همکاری داشته اند.

فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» محصول سه کشور آلمان، فرانسه و مکزیک است.

رفیع پیتز از پدری انگلیسی و مادری ایرانی  سال ۱۳۴۵ در مشهد به دنیا آمده است . از مدرسه پالی تکنیک سنترال لندن ورشته سینما ،عکاسی و فلسفه فارق اتحصیل است . اولین فیلم کوتاه مربوط به پایان نامه او با نام «در غربت» بود که در جشنواره فیلم لندن به نمایش در آمد. فیلم نیمه بلند «سیلندر» را کارگردانی کرد که جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم سانفرانسیسکو را از آن خود کرده است.

همچنین فیلم بلند « فصل پنجم در ایران» اولین محصول مشترک ایران و فرانسه بود که به جشنواره فیلم ونیز رفت و پس از آن فیلم «زمستان است» را ساخت که نامزد خرس طلا در برلین و برنده بسیار جوایز بین المللی در اروپا و آمریکا شد. فیلم های «ایبل فرار گناهکار نیست» را کارگردانی کرد. همچنین فیلم «شکارچی» محصول مشترک آلمان و فرانسه و ایران بود که این فیلم نیز نامزد خرس طلا و برنده جایزه اول جشنواره های اروپا شد. آخرین ساخته او «من سیاه پوستم» محصول مشترک آلمان ،فرانسه و مکزیک است که نامزد خرس طلا در برلین سال ۲۰۱۶ و برنده بهترین فیلم از جشنواره بخارست در سال ۲۰۱۶ ‌بهترین فیلم جشنواره بلگراد سال ۲۰۱۷ شده است.

آیین دیدار فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» روز شنبه ۱۷ آذرماه ساعت ۱۸ در سالن فردوس موزه سینمای ایران برگزار می شود.