- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

علی دهکردی: امیدوارم مقاومت در شکل جهانی روز به روز گسترده‌تر شود/ لزوم نگاه جدی‌تر به این موضوع

ali-dehkordi

علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون به خبرنگار سوره سینما [1] گفت: جشنواره فیلم مقاومت جشنواره عمومی نیست که مستلزم توجه همه مردم باشد و یا با هدف سرگرمی و تفریح شکل گرفته باشد ،چون جشنواره خاصی است که مخاطب خاص دارد و با گسترده تر شدن موضوعات و بخش های مختلف جامع تر شده و فیلم های کوتاه و مستند را نیز شامل می‌شود که بسیار خوب است.

وی افزود: شاهد حضور بسیاری از فیلمسازان بودم که از شهرستان‌ها و شهرهای کوچک در این جشنواره شرکت و جایزه و تندیس دریافت کردند که بسیار با ارزش است و امیدوارم هر سال در جهت کیفی بهبود بیشتری پیدا کنیم.

دهکردی درباره ضعف در تولید آثار دفاع مقدسی بیان کرد: ما در طول جنگ جوان‌ترین سردارها در زمینه جنگ‌های زمینی را داشتیم. ما قهرمانان زیادی داشتیم اما هیچکدام از آنها را نتوانستیم به تصویر بکشیم. اگر امروز روی یک تی‌شرت جوانان ما عکسی از قهرمان ۸ ساله دفاع مقدس نیست، دلیلش به ضعف ما در این حیطه برمی‌گردد. سینمای آمریکا هنوز درباره جنگ جهانی دوم فیلم می‌سازد و فروش جهانی هم دارد.

وی در ادامه گفت: از نظر تکنولوژی امروز فیلم‌های بهتری ساخته می‌شود و صحنه‌های جنگی باورپذیرتر شده است، اما این آثار از لحاظ محتوایی به اندازه تکنولوژی پیشرفت نداشته است.

بازیگر «از کرخه تا راین» بیان داشت: در بحث ملی واقعیت این است که با مشکلات جهانی که برای ما پیش آمده مثل تحریم، گرفتاری‌ها و… ما به کشور مقاومت تبدیل شده‌ایم و فکر می‌کنم لازم است تا به این موضوع نگاه جدی‌تری شود.

دهکردی گفت : امیدوارم موضوع مقاومت در شکل جهانی روز به روز گسترده‌تر شود به گونه‌ای که در هر جای دنیا هر فردی که در مقابل هر اندیشه‌ای ناسالم مقاومت می‌کند و برای صلح و آرامش تلاش می‌کند، احساس کند که جشنواره‌ای وجود دارد که می تواند محل و جایگاه آن هنرمند باشد.