- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اکران‌های دانشگاهی از مرز ۱۱۰ نمایش گذشت/ حجت‌الاسلام ناطق نوری معتقد بودند که «راه طی شده» موضع‌گیری جناحی ندارد

bazargan-molagholi

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی مرکز مستند سوره حوزه هنری، علی ملاقلی‌پور کارگردان مستند «راه طی شده»؛ مستند زندگی افکار و اندیشه های مرحوم مهندس مهدی بازرگان، با بیان اینکه نمایش گروهی این مستند در دانشگاه ها از مرز ۱۱۰ اکران گذشت گفت: پس از اظهار نظر برخی از سیاسیون و اعضای نهضت آزادی احتمال این چنین استقبالی را نسبت به اکران مستند می دادیم.

ملاقلی‌پور در ادامه به نام برخی از این دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه های چون دانشگاه تهران،صنعتی شریف، علوم پزشکی اهواز ، شیراز، امام صادق (ع)، دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، شاهد و…اقدام به نمایش عمومی این مستند کرده اند.

علی ملاقلی‌ پور گفت : حالا با میدان آمدن شخصیت های میانه رو و فراجناحی در حمایت از فیلم راه طی شده بیشتر می توان فهمید که مخالفان فیلم «راه طی شده» نگاه یک سویه و جناحی دارند . البته انتقاد از مخالفت جداست و نقد منصفانه حتما اثربخش خواهد بود .

وی در پایان با اشاره به تازه ترین اظهار نظر از سوی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری اظهارداشت : حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری پس از تماشای «راه طی‌شده» این مستند را ستود و با اشاره به اینکه در ساخت این مستند افراط یا تفریطی مشاهده نشده و موضع گیری جناحی نیز به چشم نمی‌خورد گفت: در این مستند ضمن پرهیز از مبالغه یا جفا نسبت به نهضت آزادی به خوبی مواضع و رویکردهای آن تبیین شده است هرچند بیان حقایق به طور طبیعی، مخالفان یا موافقانی نیز خواهد داشت.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: بنده شخص مرحوم آقای بازرگان را متدین، مسلمان، صادق و متهجد می‌دانم اما علی‌رغم داشتن ارتباط با ایشان، از ابتدا بعضی تفکرات و مواضعشان را قبول نداشته و نوع نگاهشان، موجب شده بود با ایشان زاویه فکری داشته باشم.