- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

انیمیشن «لوپتو» را برای اکران عمومی برنامه‌ریزی می‌کنیم/ اخبار خوش از رویداد پیچینگ

ehsan-kaveh

مدیر مرکز مطالعات و تولیدات تلویزیونی و انیمیشن سازمان سینمایی حوزه هنری و عضو شورای راهبری رویداد رویازی به خبرنگار سوره سینما [1] گفت: خوشبختانه درباره برگزاری رویداد پیچینگ که قرار است اسفندماه برگزار شود خبرهای خوبی داریم. صنف انیمیشن هم به کمک ما آمده و با همراهی تمام نهادها و مراکز مرتبط با این حوزه پیش بینی می شود رویداد باشکوه و البته تاثیرگذاری در پیش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این روزها درحال برنامه ریزی و هماهنگی های لازم هستیم تا این رویداد در بهترین شکل ممکن برگزار شودف افزود: قرار است مدرسینی پیچ را تدریس کنند تا همه برای پیشبرد کارهای آتی به یک ادبیات واحد برسیم. همچنین دانشگاه تهران در بخش سرمایه گذاری کمک کرده و قرار است از شرکت هایی که پیچ شان به قرارداد می رسد حمایت کند، اگر نیاز به وام داشتند پشتیبان شان باشد و اگر خریدار از بخش خصوصی باشد شرایط لیزینگ را فراهم آورد.

کاوه در ادامه اظهار کرد: فضایی با عنوان کلینیک کسب و کار داریم که قرار است به شرکت ها خدمات بدهد . یک شرکت برای اینکه به بازدهی مناسب برسد و در فضای کسب و کار موفق باشد نیاز به راهنمایی دارد که ما از طریق این کلینیک می توانیم راهکارهای عملی را در اختیار مطالبه گران قرار دهیم. سعی در تسهیل ثبت حقوقی ایده ها نیز از دیگر اهداف این رویداد است تا بعدا تولیدکنندگان در بحث مالکیت معنوی دچار مشکل نشوند.

این مدیر فرنگی بیان کرد: اساسا برای شکل گیری صنعت انیمیشن نیاز است که این هنر به شغل تبدیل شود در حال حاضر کسی که بگوید شغل من انیمیشن است راحت نیست . یکی از مهمترین اتفاقات لازم این است که سرمایه گذار، خریدار و سفارش دهندگان در فضایی عادلانه و شفاف با تولیدکنندگان ایده بتوانند تعامل کنند. تا قبل از رویازی این اتفاق غالبا در تهران و اطراف سازمان های بزرگ رخ می داد و همین امکان عدم اجرای عدالت  برای همگان و ایجاد رانت و فساد را بالا می برد. چرا که هنرمندان شهرستانی و افرادی که به مراکز دسترسی نداشتند فرصتی برای ارائه ایده ها پیدا نمی کردند.

وی گفت: رویداد رویازی فرصتی فراهم کرده است تا سالی یکبار علاقمندان بتوانند برنامه ریزی کرده و همه دور هم جمع شوند و ایده های شان را ارائه و یا به اصطلاح پیچ کنند. این فضا در تعامل با خریداران اتفاق می افتد و امکان اظهار نظرات دو طرفه وجود دارد. این اتفاق در آینده باعث رقابت عادلانه و تعیین قیمت های معقول می شود و ارگان های مختلف در شرایطی شفاف بایکدیگر همکاری می کنند.

احسان کاوه بیان کرد: حتی در کنار رویازی شرایطی مثل کافه و پاتوق ایجاد کردیم تا افراد بتوانند بعد از رسیدن به نتایج ابتدایی تک به تک مذاکره کنند و افرادی که خارج از حیطه انیمیشن در یک فضای مرتبط مثل تولید لوازم جانبی، نوشت افزار، بازی های رایانه ای و … فعال هستند حضور یافته و در این عرصه خود را معرفی و سرمایه گذاری کنند. امیدوارم همه این تلاش ها به سمتی برود که به شرکت ها کمک کنیم تا به تعهدات شان پایبند باشند.

وی در پاسخ به اینکه علاوه بر حوزه هنری آیا فعالیت مراکز و سازمان های دیگر در عرصه پیچینگ موازی کاری به وجود نمی آورد؛ گفت: ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صنف انیمیشن، مرکز صبا و … در شورای راهبری رویازی به اتفاق استادان بنام دانشگاه و متخصصان حضور دارند و همه چیز با همفکری یکدیگر اتفاق می افتد. در واقع نه تنها موازی کاری نداریم بلکه با کمک یک دیگر این رویداد را به هم افزایی تبدیل کردیم. : هر نهاد و مرکز بخشی از کار را به عهده می گیرد و حتی شبکه های تلویزیونی و vod هم پای کار آمده اند و خدمات پیش بازاریابی می کنند.

کاوه همچنین درباره شرایط نمایش انیمیشن «لوپتو» محصول حوزه هنری نیز گفت: این اثر در مرحله رندر است و هر زمان که کار از نظر کیفی مورد قبول واقع شد برای اکران عمومی برنامه ریزی خواهیم کرد. ممکن است این زمان تا قبل ازجشنواره فیلم فجر اتفاق نیفتد و البته جشنواره خیلی اولویت ما نیست.