- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جشنواره کودکآنلاین از ایده‌های نو حمایت می‌کند

Kudakonline1

به گزارش خبرنگار سوره سینما، [1] نشست رسانه ای سید جمال هادیان دبیر جشنواره کودک آنلاین و مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز ۱۸ دی ماه با حضور اهالی رسانه برگزار شد و دبیر برنامه های گام دوم این رویداد را تشریح کرد.

هادیان با اشاره به اینکه  وزارت ارتباطات با هدف حمایت از زنجیره تولید محتوای کودک و نوجوان  دست به چنین اقدامی زده است؛ گفت: راه اندازی جشنواره کودک آنلاین برای تسهیل فرآیند نظارت محتوای تولیدی در فضای مجازی است و مخاطبان آن کودکان و نوجوانان یک تا ۱۸ سال هستند. البته نه اینکه خوراک محتوایی صرفا برای کودکان باشد بلکه والدین هم نیاز به نظارت محتوای استفاده شده توسط کودکان خود دارند که وزارت ارتباطات و این جشنواره بر این هدف هم تمرکز کرده است.

Kudakonline2 [2]

وی افزود: متاسفانه۸۰  درصد از محتوای تولیدی فضای مجازی کودک و نوجوان یا متناسب با سن و فرهنگ‌ شان نیست یا محصولاتی غیربومی و خارجی هستند و تنها ۲۰ درصد از تولید محتوا را در اختیار داریم که این درصد با توجه به استعدادهای لازم در تولید بسیار پایین است. بر این اساس این رویداد برای حمایت از ایده‌‌ های ناب و اتصال زنجیره‌ های تولید و عرضه شکل گرفته است.

هادیان با بیان اینکه استقبال فراتر از انتظاری را شاهد بوده است، یادآور شد: تاکنون قرار است از ۲۰ ایده مرتبط با موضوع جشنواره حمایت شود و هزینه‌ های پایلوت آن، سرور لازم و مکان ساخت ایده برای ایده ‌پردازان در نظر گرفته شده است. ما تلاش داریم همه شرایط را فراهم کنیم تا بذر کاشته شده ایده به نهال تبدیل شود و این موضوع اتفاق نمی ‌افتد مگر با حمایت، مشاوره و تسهیل فرآیند تجاری سازی. پس از تایید قسمت اول ایده شرایط حمایت ساخت ۱۲ تا ۲۴ قسمت فراهم می ‌شود.

Kudakonline3 [3]

دبیر جشنواره کودک آنلاین اظهار کرد: تاکنون ۱۱۲۰ ایده و فیلم به دبیرخانه ارسال شده است و از این ۱۱۲۰ اثر ۶۳۸ اثر در قالب ایده و ۴۸۲ عدد آن فیلم کوتاه برای کودکان است که کار بررسی و انتخاب توسط هیات انتخاب از فردا آغاز می‌ شود.

وی اعلام کرد: حدیث غلامی، محمد حجوانی، علی درخشی، بنفشه بدیعی، امیرحسین اکرمی، حامد تأملی، و بزرگمهر حسین‌ پور اعضای هیات انتخاب ایده هستند است و آرش رصافی ، بیژن میرباقری، بهتاش صناعی‌ ها، محمد نجاریان، مجید برزگر، مجید شیخ‌انصاری و جعفر صانعی‌مقدم در مقام هیات انتخاب فیلم کوتاه از فردا کار خود را آغاز می ‌کنند.

Kudakonline4 [4]

هادیان گفت: ایده‌ پردازان تا ۲۰ اسفند نمونه ‌ها را تحویل می‌دهند و هیات داوران هم در ایام تعطیلات نوروز به داوری آثار می ‌پردازد که فرآیند جشنواره تا اردیبهشت به پایان می ‌رسد و از آن به بعد مراحل آموزش و تجاری ‌سازی را آغاز می ‌کنیم. ضمن اینکه ما هیچ بودجه دولتی دریافت نکردیم اما حامی اصلی جشنواره همراه اول است و بنیاد فارابی هم ما را همراهی می‌ کند. البته اسپانسرهای زیادی اعلام همکاری کردند. اما در کل وزارت ارتباطات مایل به واگذاری این ایده جشنواره به بخش خصوصی است.