- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

به مناسبت چهلمین سال انقلاب برنامه‌های ویژه خواهیم داشت/ افزایش بخش‌های رقابتی

jaam-jam

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، نشست خبری پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌ جم با حضور مسعود احمدی افزادی دبیر این دوره و اهالی رسانه امروز ۲۴ دی ماه برگزار شد.

احمدی افزادی در آغاز این نشست با اشاره به اینکه جشنواره از مهرماه رسما فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این رویداد در دو بخش انتخاب آثار و داوری کارش را شروع کرد که مدیران شبکه‌ ها و اعضای کمیسیون ‌ها کار انتخاب آثار را به عهده داشته و تا ابتدای دی ماه تمامی رسیده ها را بررسی کردند.

وی اظهار کرد: اگرچه سال گذشته در ۴ بخش رقابتی این جشنواره برگزار شد اما امسال با توجه به مقارن بودن این رویداد با چهلمین سال انقلاب اسلامی بنا شد در ابعاد گسترده تری برگزار کنیم و در کنار سریال‌، مستند و مسابقات، کمیسیون ‌های دیگری در رابطه با برنامه های ترکیبی و دوبلاژ هم اضافه کنیم.

احمدی افزادی بیان کرد: به این ترتیب انبوهی از برنامه سازان این فرصت را خواهند داشت که آثار خلاقانه خود را در معرض داوری قرار دهند. چرا که غالبا تولیدکنندگان برنامه های ترکیبی نسبت به اینکه کارهای شان در هیچ رویدادی مورد بررسی قرار نمی گیرند گلایه مند بودند.

دبیر جشنواره در معرفی بخش های مختلف توضیح داد: در کمیسیون نمایش حسین کرمی و در کمیسیون برنامه‌ های ترکیبی مجید زین العابدین به عنوان دبیر حضور خواهند داشت. ضمن اینکه در بخش مسابقات ۲۹ اثر، در بخش پویانمایی ۴۵ اثر از مرکز صبا و شبکه ‌ها، در بخش برنامه‌ های ترکیبی ۶۸ اثر به جشنواره ارائه شده است.

وی گفت: در حوزه فضای مجازی در بخش سایت شبکه، اطلاع‌ رسانی شبکه‌ ها و شبکه ‌های مجازی ۵۱ اثر، در حوزه دوبلاژ از میان ۲۲۰۰ ساعت فیلم و سریال ۸۸ اثر، در حوزه آثار نمایشی ۲۰ سریال از شبکه‌ های یک، دو، سه، چهار، پنج و یک اثر از شبکه نسیم برای مرحله داوری به کمیسیون ‌های جشنواره رفته اند.

وی ادامه داد: همچنین در تاریخ دوم اسفندماه برگزیدگان بخش مردمی جشنواره  در برنامه «خیابان جام‌ جم» معرفی می ‌شوند و مردم در انتخاب بهترین سریال، بهترین برنامه‌ های تلویزیونی، مجریان سیما و… مشارکت خواهند کرد. زمان اختتامیه جشنواره نیز هفتم اسفندماه مقارن با میلاد حضرت فاطمه(س) خواهد بود. البته امسال با توجه به فشردگی کاری، کمیسیون‌ های تخصصی در هر حوزه صبح و عصر هفتم اسفندماه با برگزاری نشستی قبل از اختتامیه آثار را به طور کامل مرور و بررسی می کنند. سرانجام در هر بخش سه تندیس برتر تدارک دیده ایم که در اختتامیه به افراد منتخب اهدا خواهد شد.

احمدی افزادی همچنین به بحث کمیته بازار محصولات تلویزیونی اشاره کرد و گفت: این بخش هم امسال به جشنواره جام جم اضافه شده است چرا که بازار محصولات رسانه‌ ای امسال توسعه یافته و وقت آن رسیده که وارد نبردهای رسانه‌ ای شویم. در کنار این کمیسیون، کمیسیون تبلیغات و اطلاع رسانی و همچنین کمیسیون پشتیبانی و مالی نیز شکل می ‌گیرد.

وی همچنین درباره بخش آگهی ها گفت: آگهی و تبلیغات امروز یک رسانه است و برنامه ‌سازی در قالب آن شکل می‌ گیرد و هرچه میزان نفوذ در آگهی‌ ها بیشتر باشد میزان نقد و نظر هم بیشتر خواهد بود. امروز نمی ‌توان از تاثیر آگهی ‌ها غافل شد و به همین دلیل برای اولین بار این حوزه دارای یک کمیسیون مجزا شده است.

دبیر پنجمین جشنواره جام جم همچنین در پایان به بخش دوبلاژ اشاره کرد و توضیح داد: در این حوزه پیشکسوتانی چون ژرژ پطرسی و غلامعلی افشاریه در مقام داور حضور خواهند داشت و ما تمام تلاش مان بر این است تا در کنار این عزیزان از استعدادهای جوان نیز بهره مند شویم.