- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فرشته صدرعرفایی: همیشه بر اساس کارهای قبلی نقش تکراری پیشنهاد می‌شود

sadr-orafaee

به گزارش خبرنگار سوره سینما، [1] فرشته صدرعرفایی که امسال دو فیلم سینمایی در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر دارد درباره حضورش در فیلم «یلدا» گفت: این فیلم روایت پشت صحنه برنامه های زنده تلویزیونی است که غالبا فضایی به وجود می آورند تا مشکلات مردم حل شود. در این برنامه ها ما یک تصویر چیده شده را می بینیم و برایم جذاب بود که پشت صحنه این اتفاقات را هم نشان دهیم. چرا که آنچه جلوی دوربین حتی در برنامه زنده اتفاق می افتد همه یک ماجرا نیست و حواس مان باشد مهمان های برنامه وقتی خودشان می شوند زوایای شخصیتی دیگری دارند و گاهی حتی برای هم خط و نشان می کشند.

وی در توضیح کاراکتر خود افزود: طول نقشی که من بازی کردم بیشتر از این بود و در تدوین کوتاه شد اما من نقش مادری را دارم که زندگی دخترش را تحت کنترل گرفته و حتی در ازدواجش تاثیر مستقیم دارد. تا زمانیکه دختر از یک حقیقت بزرگ مطلع می شود و این اتفاق بر رابطه مادر و دختر تاثیر می گذارد.

صدرعرفایی بیان کرد: ساختن چنین برنامه‌هایی اتفاقا خوب است چون تاکید بر انسانیت و نوع دوستی دارد و اگرچه قصاص یک حکم است اما همه ادیان و مذاهب برای بخشش آمده اند و امیدوارم که در جامعه امروز توجه مان بیشتر بر مهربانی، دوست داشتن و بخشش باشد. چرا که اگر قرار باشد ما هم صرفا راه انتقام و قصاص را برای هر مساله ای پیش بگیریم پس هیچ فرقی با داعش و گروه های تکفیری نخواهیم داشت.

این بازیگر همچنین درباره حضورش در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» گفت: خوشحالم که نقش زن بومی بلوچ را بازی کردم و تلاشم این بود که همه آن زن را ببینند نه بازیگرش. دشواری های نقش کم نبود که یکی از آنها به لهجه مربوط می شد. ما روزهای زیادی با مربی کار کردیم تا باورپذیر باشیم.

به نظرم «شبی که ماه کامل شد» برای همه ما تجربه بسیار متفاوت بود و تک تک افراد تلاش کردند تا فیلم حرفش را به درستی بیان کند.

وی درباره کم کاری اش طی سال های بازیگری خود نیز گفت: آنچه در وهله اول برای من اهمیت دارد اول فیلمنامه است سپس شخصیت پردازی و بعد کارگردانی که قبلا چه کرده و مسایل را چگونه می بیند. زمانی که نقش غمناز به من پیشنهاد شد با شناختی که از کارهای نرگس آبیار داشتم و فیلمنامه ای که خوانده بودم پذیرفتم چون برای خودم نقش جدید و جذابی بود و تا کنون شانس ایفای چنین کاراکتری را نداشتم. همیشه بازی در نقش های متفاوت برایم جذاب است و سعی می کنم آنچه را که بازی کردم دیگر تکرار نکنم اما متاسفانه همیشه بر اساس کارهای قبلی پیشنهادهای تکراری می دهند و ورود به ژانرهای جدید سخت تر است و همین باعث کم کاری می شود.