- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تمجید محمد خزاعی از حضور موثر آثار انقلابی و دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر

kahzaee

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ وی در این یادداشت عنوان کرد: در حالی که انتظار می رفت در چهلمین سال انقلاب اسلامی شاهد تولیدات چشمگیرتری در حوزه سینمای انقلاب، تاریخ معاصر و روایت دوران دفاع مقدس و مفهوم مقاومت می بودیم متاسفانه، به طرز آشکاری شاهد کم کاری و بی مهری دستگاهه های فرهنگی و اجتماعی و سازمان ها و نهادهای مختلف در زمینه تولید فیلم های انقلابی هستیم.

جای سوال است دستگاه ها و سازمان های عریض و طویلی که سالانه بودجه های زیاد را به نام فیلم های انقلابی و دفاع مقدس در قالب تشکل ها، کارگروه ها و شوراهای های گوناگون اخذ می کنند چرا کارنامه آبرومندی را در حساس ترین مقطع تاریخ انقلاب به نمایش نگذاشته اند؟ متولیان و مسئولان این نهادها و سازمان ها نسبت به این بی توجهی، کم کاری و عدم اهتمام باید پاسخ گو باشند. چرا شاهد خروجی ها و فرایندهای قابل دفاعی نیستیم؟

در این میان، تلاش ها و مجاهدت تعدادی از فیلمسازان که با همت و به صورت خودجوش دست به آفرینش فیلم های ارزشمند و ماندگار زدند نمی توان نادیده گرفت. اثاری که به حساس ترین مضامین انقلاب و تاریخ معاصر مانند: جریان منافقین، اسلام هراسی، جریان شناسی ضد فساد اقتصادی و رانت خواری و میراث فخرآمیز دفاع مقدس و مفهوم مقاومت اسلامی پرداخته اند.

خدا را شکر، که فیلم های شما عزیزان تا حدودی کم کاری بسیار دستگاه ها و نهادهای ذیربط را جبران کرد.

وظیفه ام می دانم خداقوت و خسته نباشید بگویم به سینماگران عزیزی چون: سرکارخانم نرگس آبیار( شبی که ماه کامل شد به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی) و آقایان: محمدحسین مهدویان(ماجرای نیمروز۲- رد خون به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی)، مهدی جعفری (۲۳ نفر به تهیه کنندگی مجتبی فراورده)، رضا زهتابچیان(دیدن این فیلم جرم است به تهیه کنندگی محمدرضا شفا)، هادی حاتمند ( مدیترانه به تهیه کنندگی رشید حاتمند)، سلما بابائی و ونداد دوشن(وکیل مدافع به تهیه کنندگی محسن علی اکبری) و … که در نقطه عطف چهل سالگی تاریخ انقلاب اسلامی و در جشن سینمای انقلاب آبروداری کردند و با خلق فیلم های تاثیرگذار و پرمایه گوشه هایی از ظرفیت و انرژی سینمای انقلاب را به رخ کشیدند.