- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رئیسیان: موسسه هنرهای تصویری سوره سرآمد همه پخش‌های نمایش خانگی است

alireza-raisian

به گزارش سوره سینما [1]، علیرضا رئیسیان کارگردان سینمای ایران در گفتگویی با بیان این مطلب افزود:  موسسه هنرهای تصویری سوره در حال حاضر سرآمد همه پخش های نمایش خانگی است و علاوه بر تنوع مضامین و کیفیت و سوددهی اقتصادی مناسب، رضایت همیشگی فیلم سازانی که با آن همکاری کرده اند را به دنبال داشته است، به طوریکه بنده بعد از تجربه خوب«دوران عاشقی»، در حال تنظیم قرارداد برای «مردی بدون سایه»ب ه منظور پخش در شبکه نمایش خانگی سوره هستم.

وی معتقد است: الان در زمینه پخش نمایش خانگی پلان اول همه جا «موسسه هنرهای تصویری سوره» است و با شیوع این شیوه تفکر و مدیریت اجرایی در سایر بخش های سازمان سینمایی حوزه هنری می توان انتظار تغییرات و روزهای بهتری برای این مجموعه داشت.

کارگردان «چهل سالگی» با اشاره به مقوله جوان گرایی سازمان سینمایی حوزه هنری در سال های اخیر که در سطح گسترده ای به وقوع پیوست گفت :  حوزه هنری طی سال های اخیر رویکرد جوان گرایی را مد نظر قرار داده که باید گفت جوان گرایی در حوزه مدیریتی فی النفسه حرکت مفید یا غیرمفیدی نیست بلکه باید عملکرد آن بخش مورد نظر مورد ارزیابی قرار بگیرد و به آن مدیر با توجه به همه جوانب نمره داده شود.
وی یادآور شد: حوزه هنری در سال های ابتدایی فعالیت خود هر سال تعداد قابل توجهی فیلم های با کیفیت می ساخت که به دلیل امکانات قوی پخش و سالن هم به موفقیت های خوبی به لحاظ اقبال مردمی و به لحاظ اقتصادی دست پیدا می کرد اما به نظر می رسد در سال های گذشته رویکرد حوزه هنری در زمینه الگوی تولید تغییر کرده است.

وی افزود : جوان گرایی سازمان سینمایی حوزه هنری و میدان دادن به جوانان و فیلم سازان اول هم باید بگوییم اگر این مرکز نیاز است سالی ۵  فیلم تولید کند و یکی از آنها را به فیلم اولی و جوانان بدهد، کار بسیار خوبی است و معتقد نیستم همه پتانسیل تولید سازمان به این عظمت وقف استعدادیابی و جوان مداری صرف شود.

به گفته وی، سینما همیشه به نیروهای تازه نفس و فکرهای جدید نیاز دارد باید این واقعیت را هم، بپذیریم که فیلمسازی با کارگردان فیلم اولی ضریب ریسک بالایی دارد، کیفیت و سوددهی اقتصادی آن پایین است، به دلیل نداشتن تیم حرفه ای و با تجربه، زمان تولید زیادی صرف می کند و در این بخش هم اتلاف هزینه دارد و بعضا در نهایت هم نمی توانند پروژه را به آن شکلی که در ذهن داشتند و سفارش دهنده می خواسته، به سرانجام برسانند.

کارگردان «دوران عاشقی» همچنین افزود: اینکه ما به جوانان پر و بال بدهیم خوب است اما اعتقاد دارم باید روی فیلمسازانی سرمایه گذاری شود که بعد از فیلم اول بتوانند روی پای خودشان بایستند و فیلم دیگری چه شخصی، چه سفارشی بسازند و دوام داشته باشند.

رئیسیان همچنین، بر این باور است با توجه به پخش و سالن داری قوی حوزه هنری به نظر می رسد در این بخش حوزه به تحرک بیش تری نیاز دارد. حوزه هنری، با پخش و تعداد سالن هایی که در اختیار دارد می تواند قدرتمندترین و مهم ترین قطب بی رقیب سینمای ایران باشد اما کم تحرک است و اسیر سیستم های داخلی و نامه نگاری های طولانی است و به همین دلیل نه تنها با در اختیار داشتن قوی ترین سیستم ها و بهترین امکانات و بیشترین تعداد سالن ها چه در تهران چه در شهرهایی که فقط همان یک سالن را دارند که متعلق به حوزه است، حرف اول را نمی زند. طی سال های اخیر حوزه هنری سالن های سینمای زیادی ساخته و اتفاقا، شنیده ام سالن های خوب و با کیفیتی است اما همچنان به تنهایی کافی نیست.

کارگردان فیلم سینمایی«مری بدون سایه» تصریح کرد: حوزه هنری در صورتی که جریان سالن داری، پخش کننده گی و تولیدش را به هم متصل کند می تواند به عنوان قوی ترین کمپانی سینمایی ایران مطرح شود و با توجه به زیرساخت های قوی حوزه حتی، با  دو تولید منطبق با اهدافش در سال به راحتی می تواند با امکانات پخش و سالن هایش بازگشت اقتصادی خوبی فراهم اورد و این ساز و کار اصلا پیچیده ای نیست و به راحتی دست یافتنی و میسر است.