- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جشنواره فیلم ۱۰۰ زورآزمایی بین جوانان است/ فرصت تولید یک اثر کاملا شخصی

bashe-ahangar

یک کارگردان سینما و داور اسبق جشنواره فیلم ۱۰۰ به خبرنگار سوره سینما [1] گفت: معتقدم جشنواره فیلم ۱۰۰ یک رقابت همگانی برای بسیاری از علاقمندان این رشته فراهم می کند تا هر کس با امکانات کم بتواند فیلم ۱۰۰ثانیه ای بسازد و این فرصت در جشنواره های دیگر به دلیل اینکه زمان مشخصی لحاظ نمی شود، به وجود نمی آید.

محمدعلی باشه‌آهنگر بیان کرد: در حوزه فیلم های کوتاه و نیمه بلند چنین مدیومی وجود ندارد و این خیلی خوب است چون فضای شخصی تری برای فیلمسازان جوان مهیا می شود و همین شخصی بودن فضا یک نعمت است. فیلم وقتی از حیطه ۱۰۰ ثانیه  خارج شده و به حیطه فیلم کوتاه می رسد وارد مراحلی می شوید که نقش دیگران پررنگ شده و در این سینمای شخصی تاثیرگذار خواهند بود.

وی افزود: در سینمای ۱۰۰ ممیزی از نوعی که در فضاهای دیگر مشاهده می کنیم وجود ندارد و  اگر یک اثر ۱۰۰ ثانیه ای شکل درستی داشته باشد به سادگی می تواند در این رویداد شرکت کند و قطع به یقین به خاطر موجز بودنش با میلیون ها مخاطب ارتباط بگیرد.

کارگردان «سرو زیر آب» گفت: زمان در سینما یکی از ارکان اصلی است که هرچه بیشتر شود کار را ساده تر می کند و هرچه کوتاه تر کار هم سخت تر می شود. چون شما در یک زمان مشخص کوتاه باید درست ترین پیام را منتقل کنید و این لازم به نگاه هنرمندانه است. من هم در دوره داوری هم بعدها آثاری دیدم که ۱۰۰ ثانیه اش نعل به نعل پیش می رفت و قابل تامل بود.

وی در پایان گفت: جشنواره فیلم ۱۰۰ یک زورآمایی جدی بین جوانان علاقمند ایجاد می کند که استعداد خود را به رخ همدیگر بکشند. کسی که این مسیر را به خوبی دنبال کند و هنرمندان بیرون بیاید کار در سینمای بلند برایش ساده تر خواهد بود. کسانی که برای بار چندم در فیلم ۱۰۰ شرکت می کنند  سخت بودن انتقال پیام را بهتر درک خواهند کرد چون زمانی که برای هر ثانیه می گذارند را قدر می دانند.