- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

عبدالرضا اکبری: جشنواره فیلم ۱۰۰ باید به دنبال کشف و حمایت از استعدادها باشد

abdolreza-akbari

عبدالرضا اکبری بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با سوره سینما [1] درباره جشنواره فیلم ۱۰۰ عنوان کرد: قبل از هر چیز آشنایی و تسلط متولیان جشنواره پیرامون مباحث فیلم سازی اولین گام موثر در خوب بودن یک جشنواره است که جشنواره فیلم صد از این منظر کارنامه قابل قبولی دارد.

وی ادامه داد : مبحث مهم بعدی دنیای رسانه و ارتباطات مجازی است که همین فضای فعال رسانه ای باعث شده تا عملکردها به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گیرد و کمبودها و نقاط قوت یک جشنواره بیشتر دیده شود.

اکبری تاکید کرد : نکته ای که یک مسئول هوشیار می تواند در این جریان از آن بهره برد تعامل درست با رسانه ها و استفاده از نظرات کارشناسان متخصص برای بهبود جشنواره است.

وی ادامه داد: جشنواره ها نباید فقط به صورت فرمایشی برگزار شوند بلکه باید مأمنی برای حضور تمام جریان ها و فکرها باشد. تنظیم فراخوان باید بر اساس جذب تمام طیف های فکری باشد و فقط به یک جریان مربوط نشود.

این بازیگر خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم های صد ثانیه ای باید به دنبال کشف استعدادها و حمایت از آن ها باشد. به عنوان مثال اگر کسی جایزه اول هر بخش را بدست آورد ، حمایت از او نباید در حد لوح و جایزه باقی بماند بلکه اتفاقا باید به او سفارش کار داده شود و جوانی با استعداد برای آینده حوزه هنری از او تربیت کنند.

وی پیشنهاد داد : به نظر من یکی از راه های جذب بیشتر فیلم ساز از گروه های فکری مختلف، حضور داوران و هیئت انتخاب با طرز فکر های گوناگون و متنوع است که فیلم سازان بیشتری را برای حضور در این رقابت ترغیب کند و در ادامه با حضور فیلم سازان گسترده مخاطبان متنوع تری را به خود جذب کند.

اکبری افزود : تجربه این چندین سال کار هنری من به من آموخته که هر هنرمندی را ه و روش ارتباطی مخصوص خودش را دارد و باید با شناخت آنها سعی کنیم تا با آن ها ارتباط بگیریم و همراهی با طیف های گوناگون هنری اصلا کار سختی نیست و البته حتی اگر سخت هم باشد یک جشنواره موظف است جذب حداکثری داشته باشد چون در این صورت می توان انتظار داشت که یک جشنواره به تمام معنا صحیح و کامل برگزار شده که جشنواره فیلم های صد ثانیه ای از این مورد هم سربلند بیرون آمده و تا آنجایی که من آشنایی دارم در دوره های برگزاری قبلی خود از حضور همگان استفاده کرده است.

وی در پایان تأکید کرد:  فراهم کردن محیط های کارگاه هی و آموزشی در چنین جشنواره های موضوعی مانند جشنواره فیلم های صد ثانیه ای مسئله بسیار مهم و قابل تعمقی است. البته واضح است منظورم کارگاه های واقعا کاربردی و نقد کننده و چالش برانگیز است ، وگرنه صرف برگزاری یک نشست دو ساعته نه به سطح جشنواره  و نه به بار علمی فیلمسازان هیچ کمکی نخواهد کرد.