- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سیاوش حقیقی: فارابی به تعهد خود عمل کرد/ عذرخواهی تهیه‌کننده «خون خدا» از اهالی رسانه

siavash-haghighi

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما در خصوص اظهارات مرتضی‌علی عباس‌میرزایی مبنی بر صرف هزینه شخصی برای ساخت فیلم «خون خدا» و دیرکرد بنیاد سینمایی فارابی در پرداخت هزینه های فیلم گفت: قرداد عوامل فیلم «خون خدا» با بنیاد سینمایی فارابی کاملا شفاف و بی حاشیه بوده است و بر اساس تفاهمات انجام شده ، تاکنون بیشتر هزینه ها از جانب بنیاد سینمایی فارابی به عوامل این فیلم پرداخت شده است. این در حالی است که با رعایت شرایط و ضوابط مندرج در قرار داد، با اضافه کردن زیرنویس به فیلم ، قسط آخر را نیز دریافت خواهیم کرد.

وی درباره واکنش تند کارگردان فیلم «خون خدا» به اصحاب رسانه، منتقدان و تهیه کنندگان اظهار داشت: زمانی که حرف های این کارگردان جوان منتشر شد از این واکنش بسیار تعجب کرده و نهایتا با ناراحتی و گلایه بسیاری از اصحاب رسانه روبرو شدم. اما در گفت و گویی که با عباس‌میرزایی داشتم صحبت های منتشر شده خود در نشست تحلیلی «جوانگرایی در سینما» ، را کتمان کرد که در صورت وجود سندیت این حرف ها، باید بگویم بنده هیچ هیچ هیچ تائیدی بر صحبت هایشان نمی کنم و معتقدم که این بی احترامی صرفا نظر شخصی ایشان بوده و هیچ ارتباطی به دیگر عوامل فیلم «خون خدا» ندارد چرا که این واکنش تند قطعا به ضرر فیلم و دیگرعوامل آن است.

حقیقی ادامه داد: همه رسانه ها بنده را می شناسند و تا کنون در جایگاه های مختلف مسئولیت هایم برایشان همیشه احترام قائل بوده و هستم. من به عنوان تهیه کننده فیلم «خون خدا» از همه اصحاب رسانه و تهیه کنندگانی که مورد نقد و بی احترامی قرار گرفته اند عذر خواهی می کنم و این واکنش تند را از اصل اشتباه می دانم و امیدوارم این حرف ها را به پای عوامل فیلم نگذارند.

وی در باره اصرار بر حضور فیلم «خون خدا»  در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افزود: کارگردان این فیلم سینمایی معتقد بود فیلم در جشنواره پذیرفته نمی شود اما پس از دیدن مونتاژ ، تصمیم گرفتیم برای نشان دادن زحمات عوامل، در جشنواره شرکت کنیم که به علت ناهماهنگی و بی برنامگی مسئولان جشنواره در اکران فیلم ها، با نظر عباس‌میرزایی تصمیم به انصراف از جشنواره  گرفته و نهایتا با رفع مشکلات، این تصمیم نیز منتفی شد.

تهیه کننده فیلم «خون خدا» درباره گله عباس‌میرزایی نسبت به اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر اذعان داشت: طبق قوانین جشنواره ، در شرایطی که ساخت فیلم راه یافته به جشنواره تا موعد اکران به اتمام نرسد، زمان نمایش آن در جشنواره، به فیلم دیگری اختصاص می یابد این در حالی است که فیلم «غلامرضا تختی» برای نمایش در جشنواره آماده نشده و زمان اکران آن به «خون خدا» تعلق گرفت اما بی اطلاعی تماشگران از این جایگزینی منجر به هرج و مرج در دو سینمای مردمی شده و مشکلاتی را برای فیلم ما ایجاد کرد. فکر می کنم صحبت های کارگردان این فیلم از بی نظمی در اکران فیلم های جشنواره نشأت گرفته است.